Ελπίδες ανάκαμψης για τα bulk carriers

Ελπίδες ανάκαμψης για τα bulk carriers

370
Ελπίδες ανάκαμψης για τα bulk carriers

Μπορεί η πορεία της ναυλαγοράς των bulk carriers να μην ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο το 2023, με τον BDI να υποχωρεί ακόμα και κάτω από τις 1.000 μονάδες, υπάρχουν ωστόσο «ούριοι άνεμοι» που θα μπορούσαν να ανατρέψουν το σκηνικό αργότερα μέσα στο έτος.

Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που η ναυλαγορά στα dry ξεκινά νωχελικά το έτος, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του Νέου Κινεζικού Έτους, οπότε η κινεζική ζήτηση είναι αισθητά μειωμένη. Η ιδιαιτερότητα φέτος είναι ότι οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος εμφανίζονται μειωμένες κατά 13,1%, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βραζιλία.

Πάντως, στα θετικά θα μπορούσε κανείς να συμπεριλάβει την επιστροφή της Κίνας στην οικονομική πραγματικότητα, μετά τα σκληρά μέτρα ενάντια στην πανδημία, αλλά και την επανέναρξη των εισαγωγών άνθρακα από την Αυστραλία. Την ίδια ώρα, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και των ανακατατάξεων στον χάρτη του εμπορίου, σιτηρά θα μεταφέρονται από χώρες μεγαλύτερων αποστάσεων, αυξάνοντας τα τονομίλια για τα bulkers.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αγορές ενέργειας, με την Ινδονησία να εκτιμάται ότι θα σπάσει κάθε ρεκόρ στις εξαγωγές άνθρακα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 520 εκατ. τόνοι άνθρακα θα εξαχθούν από τη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας, σημειώνοντας άνοδο 6% σε σχέση με το 2022.

Μένει να δούμε πώς οι ανωτέρω παράμετροι της ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά των bulk carriers το υπόλοιπο του 2023.

Πηγές: Allied, Xclusiv

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.