Σημαντική άνοδος κατεγράφη στις αγοραπωλησίες ice-class δεξαμενόπλοιων το 2022, με την πλειονότητα των συναλλαγών να λαμβάνουν χώρα το δεύτερο μισό του έτους και ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που άλλαξαν χέρια να είναι τα 15 έτη.
Τόσο ο αριθμός των αγοραπωλησιών όσο και οι αξίες τους (από τα $16,34 εκατ. στα $39,19 εκατ.) αυξήθηκαν κατά 140% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue. Στο πλαίσιο αυτό δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι για τις αγορές των Ice class 1A fitted Aframaxes στη δευτερογενή αγορά υπάρχει ένα premium, καθώς μπορούν να επιχειρούν σε συγκεκριμένα «δύσκολα» routes. Η VesselsValue σημειώνει ότι αυτή η εξέλιξη προφανώς συνδέεται με τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στα ρωσικά φορτία και πλοία που κάνουν trade σε συγκεκριμένα routes.
Τα earnings των Aframaxes υπερτερούν επί του παρόντος αυτών των μεγαλύτερων δεξαμενόπλοιων, συμπεριλαμβανομένων των Suezmaxes και των VLCCs. Μάλιστα, συγκριτικά με έναν χρόνο πριν, καταγράφουν άνοδο 1.644%, από τα $3.693/ημέρα στα $64.438/ημέρα.