
Ρωσία, Ιράν και Αζερμπαϊτζάν βρίσκονται σε ανοικτή επικοινωνία για την ολοκλήρωση της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ του Rasht, της πρωτεύουσας της ιρανικής επαρχίας Gilan, και της Astara στο Αζερμπαϊτζάν, το οποίο εντάσσεται στο μεγαλεπήβολο σχέδιο International North-South Transport Corridor. Στο πλαίσιο αυτό, ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών, Valentin Ivanov, τόνισε ότι η γραμμή θα μπορούσε να επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει τρία λιμάνια του Περσικού Κόλπου.
Ο Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου (International North-South Transport Corridor – INSTC), μήκους 7.200 χλμ., δημιουργήθηκε το 2000 από τη Ρωσία, την Ινδία και το Ιράν και αποτελεί ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών. O INSTC αποτελεί μια λιγότερο κοστοβόρα παρακαμπτήρια οδό έναντι του Σουέζ, ξεκινάει από τη Βομβάη διασχίζοντας το Ιράν, την Κασπία Θάλασσα και τη Ρωσία για να καταλήξει στην Αγία Πετρούπολη, ενώ ταυτόχρονα συνδέεται και με το κινεζικό Belt and Road.
Λαμβάνοντας υπόψη τη νέα τάξη πραγμάτων στις μεταφορές από τη Ρωσία, κυρίως ενέργειας, το προαναφερθέν δίκτυο, που διασχίζει ουσιαστικά όλη την Ασία, αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τη Μόσχα. Και ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο Qazvin-Rasht λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια, το τμήμα Rasht-Astara, μήκους 164 χλμ., πέφτει σε σκοπέλους, κυρίως οικονομικούς, λόγω των αμερικανικών κυρώσεων στο Ιράν. Συνεπώς δεν είναι διόλου απίθανο το προσεχές διάστημα να εντατικοποιηθούν οι συζητήσεις για την ολοκλήρωση του τμήματος Rasht-Astara.
Άλλωστε, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τις συνεπακόλουθες κυρώσεις της Δύσης, η Μόσχα ποντάρει πολλά στις προοπτικές ανάπτυξης της ναυτιλιακής και διαμετακομιστικής συνεργασίας με το Ιράν μέσω της Κασπίας Θάλασσας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Μάιο ένα γιγαντιαίο ρωσικό Ro-Ro έδεσε στο βόρειο λιμάνι του Ιράν Noshahr, μετά από 21 χρόνια, διασχίζοντας την πολυτροπική διαδρομή Ρωσίας-Ιράν-Ινδίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ