
Ρωσία, Ιράν και Αζερμπαϊτζάν βρίσκονται σε ανοικτή επικοινωνία για την ολοκλήρωση της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ του Rasht, της πρωτεύουσας της ιρανικής επαρχίας Gilan, και της Astara στο Αζερμπαϊτζάν, το οποίο εντάσσεται στο μεγαλεπήβολο σχέδιο International North-South Transport Corridor. Στο πλαίσιο αυτό, ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών, Valentin Ivanov, τόνισε ότι η γραμμή θα μπορούσε να επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει τρία λιμάνια του Περσικού Κόλπου.
Ο Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου (International North-South Transport Corridor – INSTC), μήκους 7.200 χλμ., δημιουργήθηκε το 2000 από τη Ρωσία, την Ινδία και το Ιράν και αποτελεί ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών. O INSTC αποτελεί μια λιγότερο κοστοβόρα παρακαμπτήρια οδό έναντι του Σουέζ, ξεκινάει από τη Βομβάη διασχίζοντας το Ιράν, την Κασπία Θάλασσα και τη Ρωσία για να καταλήξει στην Αγία Πετρούπολη, ενώ ταυτόχρονα συνδέεται και με το κινεζικό Belt and Road.
Λαμβάνοντας υπόψη τη νέα τάξη πραγμάτων στις μεταφορές από τη Ρωσία, κυρίως ενέργειας, το προαναφερθέν δίκτυο, που διασχίζει ουσιαστικά όλη την Ασία, αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τη Μόσχα. Και ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο Qazvin-Rasht λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια, το τμήμα Rasht-Astara, μήκους 164 χλμ., πέφτει σε σκοπέλους, κυρίως οικονομικούς, λόγω των αμερικανικών κυρώσεων στο Ιράν. Συνεπώς δεν είναι διόλου απίθανο το προσεχές διάστημα να εντατικοποιηθούν οι συζητήσεις για την ολοκλήρωση του τμήματος Rasht-Astara.
Άλλωστε, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τις συνεπακόλουθες κυρώσεις της Δύσης, η Μόσχα ποντάρει πολλά στις προοπτικές ανάπτυξης της ναυτιλιακής και διαμετακομιστικής συνεργασίας με το Ιράν μέσω της Κασπίας Θάλασσας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Μάιο ένα γιγαντιαίο ρωσικό Ro-Ro έδεσε στο βόρειο λιμάνι του Ιράν Noshahr, μετά από 21 χρόνια, διασχίζοντας την πολυτροπική διαδρομή Ρωσίας-Ιράν-Ινδίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ