
Ο κ. Κωνσταντίνος Οικονόμου, CEO της Marine Tours διαθέτοντας μακρόχρονη εμπειρία στον κλάδο τoυ Marine & Offshore Travel, μιλά στα Ναυτικά Χρονικά για τη νέα στρατηγική συνεργασία με την ΒCD ERM και τους σκοπέλους της ναυτικής κίνησης.
-Πρόσφατα, η Marine Tours ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία της με την ΒCD ERM. Τι προσδοκάτε μέσα από αυτή τη συνεργασία;
Πρόκειται για μια συνεργασία υψηλής προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες της Marine Tours, αλλά και για τον κλάδο ευρύτερα, η οποία εδραιώνει την ηγετική θέση της Marine Tours στη βιομηχανία του Energy, Resources & Marine Travel. H στρατηγική συνεργασία με την BCD ERM έχει ουσιαστικά άμεσο αντίκτυπο σε τρεις πυλώνες:
Ο πρώτος είναι το διεθνές δίκτυο της Marine Tours, το οποίο αναβαθμίζεται περαιτέρω, τόσο σε έκταση (109 αγορές παγκοσμίως) όσο και σε ποιότητα. Το δεύτερο πολύ σημαντικό κομμάτι είναι οι τεχνολογίες αιχμής, μέσω των οποίων αποκτάμε νέες δυνατότητες και πρωτοπόρα εργαλεία για την αποδοτικότερη εξυπηρέτηση των πελατών μας και την αναβάθμιση των υπηρεσιών μας. Ο τρίτος πυλώνας αφορά το know how στο travel management. H εξειδίκευση, η μακρά πείρα και η υψηλή τεχνογνωσία της Marine Tours ενώνονται με την ισχυρή διεθνή παρουσία της BCD, με στόχο την παροχή των πλέον προηγμένων υπηρεσιών Τravel Μanagement, όπως η μεγιστοποίηση του Duty of Care και η βελτιστοποίηση του κόστους ταξιδιών.
-Τι οφέλη συνεπάγεται για τις ναυτιλιακές εταιρείες;
Η συνεργασία με την ΒCD ERM προσβλέπει στο να μπορέσουμε να προσδώσουμε μεγαλύτερη απόδοση στην επένδυση των πελατών μας για το ταξιδιωτικό τους πρόγραμμα.
Και είναι σημαντικό στο σημείο αυτό να τονίσουμε πως υπάρχει ειδοποιός διαφορά μεταξύ κόστους και επένδυσης. Είναι θέμα προοπτικής και πώς το αντιλαμβάνεται και το αξιοποιεί η εκάστοτε εταιρεία. Χρησιμοποιώ –κάθε άλλο παρά τυχαία– τη λέξη «επένδυση» τα τελευταία χρόνια, διότι οι ανάγκες για μεταφορές ενέργειας και άλλων προϊόντων είναι ολοένα και αυξανόμενες, δημιουργώντας ζήτηση για τη ναυτιλία. Η ταχύτατη και έγκαιρη μετακίνηση των πληρωμάτων έχει μεγάλη απόδοση για μια ναυτιλιακή εταιρεία. Αντιθέτως, η καθυστέρηση μετακίνησής τους συνεπάγεται κόστος, καθώς τώρα η ναυλαγορά κινείται σε υψηλά επίπεδα.
Αυτός είναι και ο δικός μας ρόλος. Να ταξιδεύουμε τα πληρώματα με αμεσότητα, αποτελεσματικότητα και με το μικρότερο δυνατό κόστος, με στόχο να αυξάνουμε το ROI της επένδυσης για το εν λόγω ταξίδι. Θέλουμε να παράγουμε πραγματική αξία για τους πελάτες μας και στο πλαίσιο αυτό κινείται και η συνεργασία μας με την BCD ERM.
-Ποιες είναι σήμερα οι σημαντικότερες προκλήσεις για τη ναυτική κίνηση στη μεταπανδημική περίοδο, ιδιαίτερα εν μέσω της κρίσης στην Ουκρανία;
Η πανδημία ήταν κυρίως μια ανθρωπιστική κρίση, καθώς πολλοί ναυτικοί έπρεπε να παραμείνουν στα πλοία για αρκετό χρονικό διάστημα. Στη Marine Tours έχουμε ζήσει έντονα συναισθηματικές στιγμές, ιδιαίτερα από Έλληνες ναυτικούς, που δεν πίστευαν ότι επαναπατρίζονται, καθώς παραμείναμε σε όλη τη διάρκεια της κρίσης στην πρώτη γραμμή της «μάχης» με την επιστροφή των ναυτικών στο σπίτι τους ή τη μετακίνησή τους στο πλοίο για να εργαστούν.
Σήμερα, ο Covid παραμένει μια σημαντική πρόκληση. Μπορεί οι περισσότερες χώρες να έχουν χαλαρώσει τα μέτρα υπό προϋποθέσεις, όμως τα περισσότερα πρωτόκολλα για τις αεροπορικές μετακινήσεις παραμένουν. Η Κίνα, από την άλλη, ακολουθεί μια δική της, αυτόνομη στρατηγική, με αποτέλεσμα οι πτήσεις από και προς τα εκεί να έχουν μειωθεί σημαντικά.
Αναφορικά με την κρίση στην Ουκρανία, αυτή δημιούργησε σίγουρα σημαντική αναστάτωση στις αερομεταφορές, κυρίως για τους πρώτους μήνες. Αυτή τη στιγμή, όμως, πολλοί Ουκρανοί έχουν μεταφερθεί σε άλλες χώρες. Συνεπώς δεν τίθεται πλέον θέμα μετακίνησης των Ουκρανών ναυτικών.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Οικονόμου που φιλοξενήθηκε στο τεύχος Οκτωβρίου 2022 των Ναυτικών Χρονικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ