
Η γενική διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) Κρισταλίνα Γκεοργίεβα προειδοποίησε τους ηγέτες της G20 να μην επιτρέψουν στον προστατευτισμό «να εδραιωθεί» και πρόσθεσε ότι η διάσπαση της παγκόσμιας οικονομίας σε γεωπολιτικά μπλοκ θα βλάψει σημαντικά την ανάπτυξη.
Στην ομιλία της ενώπιον των ηγετών της G20 κατά τη σύνοδο κορυφής που διεξάγεται στην Ινδονησία η Γκεοργκίεβα επεσήμανε ότι αυτή τη στιγμή 345 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως υποφέρουν από επισιτιστική κρίση λόγω του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, του υψηλού πληθωρισμού και των κλιματικών καταστροφών. Η ίδια τόνισε ότι οι χώρες θα πρέπει «να επιτρέψουν στο εμπόριο να κάνει τη δουλειά του».
«Η άρση των εμποδίων, κυρίως για τα τρόφιμα και τα λιπάσματα, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση των δεινών εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων», υπογράμμισε η επικεφαλής του ΔΝΤ.
«Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στον προστατευτισμό να εδραιωθεί και στον κόσμο να διαχωριστεί σε ξεχωριστά μπλοκ», πρόσθεσε.
Η Γκεοργκίεβα προειδοποιεί εδώ και καιρό κατά της διάσπασης της παγκόσμιας οικονομίας σε μπλοκ των οποίων θα ηγούνται οι ΗΠΑ και οι δυτικοί τους σύμμαχοι από τη μία και η Κίνα και άλλες χώρες από την άλλη, εξηγώντας ότι αυτό θα οδηγήσει στην υιοθέτηση διαφορετικών τεχνολογικών και ρυθμιστικών προτύπων και θα εντείνει τον εμπορικό προστατευτισμό.
Υπάρχει ακόμη χρόνος να αποτρέψουμε αυτή την κατάσταση και «να αποφύγουμε να καταλήξουμε κοιμισμένοι σε έναν κόσμο που θα είναι πιο φτωχός και λιγότερο ασφαλής», εκτίμησε η Γκεοργκίεβα.
Η επικεφαλής του ΔΝΤ επανέλαβε εξάλλου το αίτημά της προς τις χώρες της G20 να επιταχύνουν τις προσπάθειες να προσφέρουν ελάφρυνση του χρέους στις πιο φτωχές χώρες που έχουν πληγεί από την πανδημία covid-19, τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και τον πληθωρισμό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Shawn Them/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ