
Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος παραμένει η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων εντός του 2022. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied Shipping Research, τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, 417 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση έναντι 825 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (πτώση 49,5%). Η πτώση είναι εμφανής και σε μηνιαία βάση, με τη δραστηριότητα το 2022 να μην ξεπερνά την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους για κανέναν μήνα. Μάλιστα, τον Οκτώβριο του 2022, μόλις 15 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, σύμφωνα με τα δεδομένα της Allied, έναντι 71 τον Οκτώβριο του 2021.
Από τα πλοία που έχουν πωληθεί προς διάλυση, 146 είναι δεξαμενόπλοια, 41 είναι bulk carriers, 4 containerships και 14 υγραεριοφόρα, με τα υπόλοιπα να μην ανήκουν σε κάποια από τις προαναφερθείσες κατηγορίες πλοίων. Συνεπώς, όπως και το 2021, οι διαλύσεις αφορούν σε σημαντικό βαθμό τα δεξαμενόπλοια.
Σε κάθε περίπτωση, οι αλλεπάλληλες εξελίξεις στον κλάδο ενέργειας αναμένεται να επιδράσουν σημαντικά στην προσφορά των δεξαμενόπλοιων, ενώ ένας επιπλέον παράγοντας που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι η εφαρμογή του CII από το 2023 και έπειτα, που θα έχει άμεσο αλλά και έμμεσο αντίκτυπο στην προσφορά πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ