
Η εταιρεία τεχνολογίας ABB έχει επιλεχθεί προκειμένου να εξοπλίσει με συστήματα αξονικής γεννήτριας τεχνολογίας μόνιμου μαγνήτη τα πρώτα παγκοσμίως πλοία μεταφοράς CO₂, τα οποία πρόκειται να ναυπηγηθούν από την κινεζική Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC).
Τα δύο νεότευκτα πλοία, των οποίων η παράδοση είναι προγραμματισμένη για το 2024, θα επιχειρούν στο πλαίσιο του προγράμματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) Northern Lights, μεταφέροντας ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου, που παράγονται από διάφορες βιομηχανίες, σε έναν χερσαίο τερματικό σταθμό στο Øygarden της Νορβηγίας. Από εκεί, το CO₂ θα παραδίδεται μέσω αγωγού σε ειδικούς χώρους μόνιμης αποθήκευσης, οι οποίοι βρίσκονται 2.600 μ. κάτω από τον βυθό της Βόρειας Θάλασσας. Καθένα από τα πλοία θα μπορεί να μεταφέρει 7.500 κ.μ. υγροποιημένου CO₂ υπό πίεση, σε ειδικά κατασκευασμένες δεξαμενές.
Το σύστημα γεννήτριας άξονα μόνιμου μαγνήτη της ABB αναμένεται να αυξήσει την απόδοση καυσίμου των εν λόγω πλοίων, μειώνοντας ως εκ τούτου και τις παραγόμενες εκπομπές. Ο συνδυασμός της εν λόγω τεχνολογίας με κινητήρες μεταβλητών στροφών επιτρέπει την παραγωγή ισχύος για τα συστήματα του πλοίου μέσω της περιστροφικής κίνησης του άξονα, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση σε σύγκριση με μια συμβατική διάταξη με κινητήρες σταθερών στροφών.
Η ΑΒΒ ανακοίνωσε τον Ιούνιο του 2022 ότι θα παρέχει επίσης τα βασικά ηλεκτρικά συστήματα, τα συστήματα αυτοματισμού αλλά και τα συστήματα ασφάλειας για το πρόγραμμα Northern Lights, επιτρέποντας την απομακρυσμένη λειτουργία του τερματικού σταθμού και εξασφαλίζοντας ότι η εγκατάσταση θα λειτουργεί με τη βέλτιστη απόδοση.
Φωτό: norlights.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ