
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο ψηφιοποίησης, καθώς οι νέες τεχνολογίες γίνονται απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των αναγκών της. Η ραγδαία διείσδυση της ψηφιοποίησης, ωστόσο, εκθέτει τα πλοία στον κίνδυνο των κυβερνοεπιθέσεων.
Μια κατάσταση όπως η προσάραξη του πλοίου «Ever Given» στη διώρυγα του Σουέζ, το 2021, θα ήταν πολύ εύκολο να επαναληφθεί εάν κάποιο πλοίο δεχόταν κυβερνοεπίθεση, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Thetius, της CyberOwl και της HFW.
Παρά το γεγονός πως το «Ever Given» δεν δέχτηκε κάποια επίθεση, αποτελεί ένα σημαντικό παράδειγμα για το τι μπορεί να ακολουθήσει από μια πιθανή παραβίαση των συστημάτων ενός πλοίου. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έκθεση, η ανάληψη του ελέγχου ενός πλοίου είναι εξαιρετικά εύκολη μέσω κακόβουλων λογισμικών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου στόλου χρησιμοποιεί πλέον ψηφιακά συστήματα.
Τα συγκεκριμένα συστήματα είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των πλοίων, όμως παράλληλα είναι εξαιρετικά εκτεθειμένα στον κυβερνοχώρο. Στην έκθεση αναφέρεται ακόμα πως κυβερνοεπιθέσεις έχουν πλήξει τις επτά από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης containerships.
Συνεπώς, η κυβερνοασφάλεια είναι ένας τομέας στον οποίο θα πρέπει να επενδύσει ο ναυτιλιακός κλάδος, καθώς οι συνέπειες των επιθέσεων είναι σημαντικές, σύμφωνα με την έκθεση. Πολλές εταιρείες έχουν απολέσει ήδη σημαντικά κεφάλαια από αυτό το είδος επιθέσεων, ενώ μπορεί άμεσα να επηρεαστεί το σύνολο της βιομηχανίας αλλά και της οικονομίας, καταλήγει η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ