
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο ψηφιοποίησης, καθώς οι νέες τεχνολογίες γίνονται απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των αναγκών της. Η ραγδαία διείσδυση της ψηφιοποίησης, ωστόσο, εκθέτει τα πλοία στον κίνδυνο των κυβερνοεπιθέσεων.
Μια κατάσταση όπως η προσάραξη του πλοίου «Ever Given» στη διώρυγα του Σουέζ, το 2021, θα ήταν πολύ εύκολο να επαναληφθεί εάν κάποιο πλοίο δεχόταν κυβερνοεπίθεση, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Thetius, της CyberOwl και της HFW.
Παρά το γεγονός πως το «Ever Given» δεν δέχτηκε κάποια επίθεση, αποτελεί ένα σημαντικό παράδειγμα για το τι μπορεί να ακολουθήσει από μια πιθανή παραβίαση των συστημάτων ενός πλοίου. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έκθεση, η ανάληψη του ελέγχου ενός πλοίου είναι εξαιρετικά εύκολη μέσω κακόβουλων λογισμικών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου στόλου χρησιμοποιεί πλέον ψηφιακά συστήματα.
Τα συγκεκριμένα συστήματα είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των πλοίων, όμως παράλληλα είναι εξαιρετικά εκτεθειμένα στον κυβερνοχώρο. Στην έκθεση αναφέρεται ακόμα πως κυβερνοεπιθέσεις έχουν πλήξει τις επτά από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης containerships.
Συνεπώς, η κυβερνοασφάλεια είναι ένας τομέας στον οποίο θα πρέπει να επενδύσει ο ναυτιλιακός κλάδος, καθώς οι συνέπειες των επιθέσεων είναι σημαντικές, σύμφωνα με την έκθεση. Πολλές εταιρείες έχουν απολέσει ήδη σημαντικά κεφάλαια από αυτό το είδος επιθέσεων, ενώ μπορεί άμεσα να επηρεαστεί το σύνολο της βιομηχανίας αλλά και της οικονομίας, καταλήγει η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ