
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο ψηφιοποίησης, καθώς οι νέες τεχνολογίες γίνονται απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των αναγκών της. Η ραγδαία διείσδυση της ψηφιοποίησης, ωστόσο, εκθέτει τα πλοία στον κίνδυνο των κυβερνοεπιθέσεων.
Μια κατάσταση όπως η προσάραξη του πλοίου «Ever Given» στη διώρυγα του Σουέζ, το 2021, θα ήταν πολύ εύκολο να επαναληφθεί εάν κάποιο πλοίο δεχόταν κυβερνοεπίθεση, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Thetius, της CyberOwl και της HFW.
Παρά το γεγονός πως το «Ever Given» δεν δέχτηκε κάποια επίθεση, αποτελεί ένα σημαντικό παράδειγμα για το τι μπορεί να ακολουθήσει από μια πιθανή παραβίαση των συστημάτων ενός πλοίου. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έκθεση, η ανάληψη του ελέγχου ενός πλοίου είναι εξαιρετικά εύκολη μέσω κακόβουλων λογισμικών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου στόλου χρησιμοποιεί πλέον ψηφιακά συστήματα.
Τα συγκεκριμένα συστήματα είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των πλοίων, όμως παράλληλα είναι εξαιρετικά εκτεθειμένα στον κυβερνοχώρο. Στην έκθεση αναφέρεται ακόμα πως κυβερνοεπιθέσεις έχουν πλήξει τις επτά από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης containerships.
Συνεπώς, η κυβερνοασφάλεια είναι ένας τομέας στον οποίο θα πρέπει να επενδύσει ο ναυτιλιακός κλάδος, καθώς οι συνέπειες των επιθέσεων είναι σημαντικές, σύμφωνα με την έκθεση. Πολλές εταιρείες έχουν απολέσει ήδη σημαντικά κεφάλαια από αυτό το είδος επιθέσεων, ενώ μπορεί άμεσα να επηρεαστεί το σύνολο της βιομηχανίας αλλά και της οικονομίας, καταλήγει η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ