
Με τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία της Covid-19, τα fundamentals στην αγορά των containerships δεν φαντάζουν ευνοϊκά, με τους ναύλους και τις αξίες να καταγράφουν πτώση.
Σύμφωνα με τη VesselsValue, οι ναύλοι, μετά τα επίπεδα ρεκόρ που κατέγραψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ακολουθούν πτωτική πορεία τους τελευταίους μήνες. Ειδικότερα, οι ναύλοι για τα χρονοναυλωμένα panamax containerships (συμβόλαια ετήσιας διάρκειας) έφτασαν τα $51.000 ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο του 2022 από τα $99.000 ανά ημέρα όπου βρίσκονταν τον Μάρτιο του ίδιου έτους. Παράλληλα, μειωμένες παρουσιάζονται και οι αξίες για τα πέντε ετών panamax containerships, καταγράφοντας μείωση κατά 25% ($89,6 εκατ. από $118,391 εκατ.) από τον Απρίλιο του 2022 έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Η εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις παραγγελίες. Συγκεκριμένα, μετά το ρεκόρ των 621 παραγγελιών το 2021, το 2022 έχουν πραγματοποιηθεί μόλις 355 νέες παραγγελίες, σημειώνοντας πτώση κατά 43%. Μειωμένες είναι και οι τιμές των νεότευκτων new panamax containerships κατά 6%, από την αρχή του έτους ($281,3 εκατ.) έως τα τέλη Σεπτεμβρίου ($263,63 εκατ.). Στην αγορά αγοραπωλησιών, η μείωση που καταγράφηκε έφτασε το 50%, καθώς από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2021 άλλαξαν χέρια 539 πλοία, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 μόλις 270 πλοία.
Προς στιγμήν, η συμφόρηση υποστηρίζει την αγορά, όμως οι όγκοι των εμπορευματοκιβωτίων μειώνονται μετά το ισχυρό πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ η μείωση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το β’ εξάμηνο του έτους. Η ανάπτυξη του στόλου παραμένει ανοδική, καθώς το orderbook, παρά τις μειώσεις, αντιπροσωπεύει το 30% του υπάρχοντος στόλου και οι διαλύσεις βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα.
Όπως αναφέρει η VesselsValue, οι ναυλωτές που επέλεξαν μακροπρόθεσμες ναυλώσεις όταν η αγορά ήταν στα ύψη αναμένεται να βρεθούν υπό πίεση για τη λειτουργία των πλοίων, η οποία θα κυμαίνεται σε λιγότερο κερδοφόρα επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ