
Με τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία της Covid-19, τα fundamentals στην αγορά των containerships δεν φαντάζουν ευνοϊκά, με τους ναύλους και τις αξίες να καταγράφουν πτώση.
Σύμφωνα με τη VesselsValue, οι ναύλοι, μετά τα επίπεδα ρεκόρ που κατέγραψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ακολουθούν πτωτική πορεία τους τελευταίους μήνες. Ειδικότερα, οι ναύλοι για τα χρονοναυλωμένα panamax containerships (συμβόλαια ετήσιας διάρκειας) έφτασαν τα $51.000 ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο του 2022 από τα $99.000 ανά ημέρα όπου βρίσκονταν τον Μάρτιο του ίδιου έτους. Παράλληλα, μειωμένες παρουσιάζονται και οι αξίες για τα πέντε ετών panamax containerships, καταγράφοντας μείωση κατά 25% ($89,6 εκατ. από $118,391 εκατ.) από τον Απρίλιο του 2022 έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Η εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις παραγγελίες. Συγκεκριμένα, μετά το ρεκόρ των 621 παραγγελιών το 2021, το 2022 έχουν πραγματοποιηθεί μόλις 355 νέες παραγγελίες, σημειώνοντας πτώση κατά 43%. Μειωμένες είναι και οι τιμές των νεότευκτων new panamax containerships κατά 6%, από την αρχή του έτους ($281,3 εκατ.) έως τα τέλη Σεπτεμβρίου ($263,63 εκατ.). Στην αγορά αγοραπωλησιών, η μείωση που καταγράφηκε έφτασε το 50%, καθώς από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2021 άλλαξαν χέρια 539 πλοία, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 μόλις 270 πλοία.
Προς στιγμήν, η συμφόρηση υποστηρίζει την αγορά, όμως οι όγκοι των εμπορευματοκιβωτίων μειώνονται μετά το ισχυρό πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ η μείωση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το β’ εξάμηνο του έτους. Η ανάπτυξη του στόλου παραμένει ανοδική, καθώς το orderbook, παρά τις μειώσεις, αντιπροσωπεύει το 30% του υπάρχοντος στόλου και οι διαλύσεις βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα.
Όπως αναφέρει η VesselsValue, οι ναυλωτές που επέλεξαν μακροπρόθεσμες ναυλώσεις όταν η αγορά ήταν στα ύψη αναμένεται να βρεθούν υπό πίεση για τη λειτουργία των πλοίων, η οποία θα κυμαίνεται σε λιγότερο κερδοφόρα επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ