
Σε επενδύσεις με επίκεντρο τη ναυπηγική βιομηχανία προσβλέπει η Νότια Κορέα, το πιο πρόσφατο βήμα της Σεούλ στον αγώνα διατήρησης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που διατηρούν τα εγχώρια ναυπηγεία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Korea, η Νότια Κορέα θα επενδύσει περισσότερα από 140 δισ. γουόν (περίπου $97,4 εκατ.) σε Έρευνα και Ανάπτυξη, προκειμένου η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία να καταλαμβάνει ποσοστό 75% στα πλοία υψηλής αξίας, με ορίζοντα το 2030.
Η εν λόγω στρατηγική δεν εκπλήσσει. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνιστούν κύρια επιλογή για τη ναυπήγηση πλοίων υψηλότερης πολυπλοκότητας, όπως τα δεξαμενόπλοια και τα LNG carriers. Στο πλαίσιο αυτό, η Νότια Κορέα προσπαθεί να διασφαλίσει αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εντός μιας περιόδου ανόδου των κινεζικών ναυπηγείων στην αγορά κατασκευής LNG carriers.
Τα νέα επενδυτικά projects θα περιλαμβάνουν και την ανάπτυξη τεχνολογιών που αφορούν LNG carriers, αλλά δεν θα περιορίζονται μόνο εκεί. Μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν projects δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα, κυλινδρικών ιστίων, ακόμα και κατασκευής ενός πρωτότυπου πλοίου μεταφοράς υδρογόνου.
Παράλληλα, σύμφωνα με νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, πρόσφατη έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη ενίσχυσης του εργατικού δυναμικού στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία τα επόμενα έτη, προκειμένου να διασφαλιστεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους. Σύμφωνα με την έρευνα, οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας πρέπει να αυξηθούν κατά 43.000 εντός της επόμενης πενταετίας.
Το εργατικό δυναμικό της βιομηχανίας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία τα τελευταία έτη, αφότου κορυφώθηκε το 2014, οπότε και ήταν ίσο με 203.441. Τον Ιούλιο του 2022, ο αριθμός εργαζομένων ήταν ίσος με 92.394.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, η νοτιοκορεατική ναυτιλιακή βιομηχανία θα χρειαστεί επιπλέον 135.000 εργαζομένους έως το 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ