
Σε επενδύσεις με επίκεντρο τη ναυπηγική βιομηχανία προσβλέπει η Νότια Κορέα, το πιο πρόσφατο βήμα της Σεούλ στον αγώνα διατήρησης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που διατηρούν τα εγχώρια ναυπηγεία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Korea, η Νότια Κορέα θα επενδύσει περισσότερα από 140 δισ. γουόν (περίπου $97,4 εκατ.) σε Έρευνα και Ανάπτυξη, προκειμένου η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία να καταλαμβάνει ποσοστό 75% στα πλοία υψηλής αξίας, με ορίζοντα το 2030.
Η εν λόγω στρατηγική δεν εκπλήσσει. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνιστούν κύρια επιλογή για τη ναυπήγηση πλοίων υψηλότερης πολυπλοκότητας, όπως τα δεξαμενόπλοια και τα LNG carriers. Στο πλαίσιο αυτό, η Νότια Κορέα προσπαθεί να διασφαλίσει αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εντός μιας περιόδου ανόδου των κινεζικών ναυπηγείων στην αγορά κατασκευής LNG carriers.
Τα νέα επενδυτικά projects θα περιλαμβάνουν και την ανάπτυξη τεχνολογιών που αφορούν LNG carriers, αλλά δεν θα περιορίζονται μόνο εκεί. Μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν projects δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα, κυλινδρικών ιστίων, ακόμα και κατασκευής ενός πρωτότυπου πλοίου μεταφοράς υδρογόνου.
Παράλληλα, σύμφωνα με νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, πρόσφατη έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη ενίσχυσης του εργατικού δυναμικού στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία τα επόμενα έτη, προκειμένου να διασφαλιστεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους. Σύμφωνα με την έρευνα, οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας πρέπει να αυξηθούν κατά 43.000 εντός της επόμενης πενταετίας.
Το εργατικό δυναμικό της βιομηχανίας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία τα τελευταία έτη, αφότου κορυφώθηκε το 2014, οπότε και ήταν ίσο με 203.441. Τον Ιούλιο του 2022, ο αριθμός εργαζομένων ήταν ίσος με 92.394.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, η νοτιοκορεατική ναυτιλιακή βιομηχανία θα χρειαστεί επιπλέον 135.000 εργαζομένους έως το 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ