
Σε επενδύσεις με επίκεντρο τη ναυπηγική βιομηχανία προσβλέπει η Νότια Κορέα, το πιο πρόσφατο βήμα της Σεούλ στον αγώνα διατήρησης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που διατηρούν τα εγχώρια ναυπηγεία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Korea, η Νότια Κορέα θα επενδύσει περισσότερα από 140 δισ. γουόν (περίπου $97,4 εκατ.) σε Έρευνα και Ανάπτυξη, προκειμένου η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία να καταλαμβάνει ποσοστό 75% στα πλοία υψηλής αξίας, με ορίζοντα το 2030.
Η εν λόγω στρατηγική δεν εκπλήσσει. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνιστούν κύρια επιλογή για τη ναυπήγηση πλοίων υψηλότερης πολυπλοκότητας, όπως τα δεξαμενόπλοια και τα LNG carriers. Στο πλαίσιο αυτό, η Νότια Κορέα προσπαθεί να διασφαλίσει αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εντός μιας περιόδου ανόδου των κινεζικών ναυπηγείων στην αγορά κατασκευής LNG carriers.
Τα νέα επενδυτικά projects θα περιλαμβάνουν και την ανάπτυξη τεχνολογιών που αφορούν LNG carriers, αλλά δεν θα περιορίζονται μόνο εκεί. Μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν projects δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα, κυλινδρικών ιστίων, ακόμα και κατασκευής ενός πρωτότυπου πλοίου μεταφοράς υδρογόνου.
Παράλληλα, σύμφωνα με νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, πρόσφατη έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη ενίσχυσης του εργατικού δυναμικού στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία τα επόμενα έτη, προκειμένου να διασφαλιστεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους. Σύμφωνα με την έρευνα, οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας πρέπει να αυξηθούν κατά 43.000 εντός της επόμενης πενταετίας.
Το εργατικό δυναμικό της βιομηχανίας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία τα τελευταία έτη, αφότου κορυφώθηκε το 2014, οπότε και ήταν ίσο με 203.441. Τον Ιούλιο του 2022, ο αριθμός εργαζομένων ήταν ίσος με 92.394.
Σε ευρύτερο πλαίσιο, η νοτιοκορεατική ναυτιλιακή βιομηχανία θα χρειαστεί επιπλέον 135.000 εργαζομένους έως το 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ