
Οριακή άνοδος κατεγράφη στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Αύγουστο του 2022 σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, την ελληνική σημαία φέρουν 1.830 εμπορικά πλοία ‒άνω των 100 ΚΟΧ (Κόρων Ολικής Χωρητικότητας)–, συνολικής χωρητικότητας περίπου 38,7 εκατ. ΚΟΧ, έναντι 1.827 πλοίων τον Αύγουστο του 2021. Συνεπώς, σε όρους αριθμού πλοίων, ο ελληνικός στόλος κατέγραψε άνοδο 0,2% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, σε όρους χωρητικότητας, ο ελληνικός εμπορικός στόλος πλοίων μεγαλύτερων των 100 ΚΟΧ μειώθηκε κατά 1,4%. Μάλιστα, η πτώση ήταν εμφανής στα φορτηγά πλοία, ο στόλος των οποίων μειώθηκε κατά 5,5% σε όρους χωρητικότητας. Από την άλλη, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων κατέγραψε άνοδο 0,4% σε όρους χωρητικότητας σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, παρά το γεγονός ότι, σε όρους αριθμού πλοίων, ο στόλος μειώθηκε κατά 2,2%. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι τα δεξαμενόπλοια που εισέρχονται στον ελληνικό στόλο είναι νεότερα και μεγαλύτερου μεγέθους.
Παράλληλα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος χωρητικότητας μικρότερης των 3.000 κόρων αυξήθηκε κατά 1,2% σε όρους αριθμού πλοίων, αλλά μειώθηκε κατά 1,8% σε όρους χωρητικότητας. Όσον αφορά τον στόλο πλοίων χωρητικότητας μεταξύ των 3.000 και των 30.000 κόρων, ο στόλος κατέγραψε άνοδο 1,4% σε όρους αριθμού πλοίων και 1,2% σε όρους χωρητικότητας. Τέλος, ο στόλος πλοίων χωρητικότητας μεγαλύτερης των 30.000 κόρων σημείωσε πτώση 3,2% σε όρους αριθμού πλοίων και πτώση 1,6% σε όρους χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ