
Έκθεση της BIMCO καταδεικνύει ότι, ενώ ο ευρωπαϊκός κατάλογος των εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων συνεχίζει να αυξάνεται, οι νέες προσθήκες δεν προσδίδουν σημαντικό capacity προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ως εκ τούτου, η BIMCO θεωρεί ότι η αγορά θα πρέπει να στραφεί προς επιπλέον μονάδες εκτός ΕΕ.
Η έκθεση επιβεβαιώνει επίσης ότι, μέχρι στιγμής, η συμπερίληψη μη ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων στον κατάλογο της ΕΕ έχει προσφέρει περιορισμένες δυνατότητες για ανακυκλώσεις πλοίων μεγάλης κλίμακας. Οι μονάδες της ΕΕ επικεντρώνονται σε εξειδικευμένες αγορές και δεν είναι προσανατολισμένες στις ανακυκλώσεις ποντοπόρων πλοίων. Κατά συνέπεια, διαθέτουν περιορισμένες δυνατότητες, με αποτέλεσμα η Τουρκία να αποτελεί το μοναδικό κράτος ανακύκλωσης πλοίων που προσθέτει σημαντικό capacity στον κατάλογο της ΕΕ, εξηγεί η BIMCO.
«Σήμερα, δεν υπάρχουν μονάδες από κύρια κράτη ανακύκλωσης πλοίων, όπως η Ινδία, το Μπανγκλαντές και το Πακιστάν, που να συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο της ΕΕ και να καλύπτουν τη ζήτηση για ανακύκλωση μεγαλύτερων πλοίων. Πολλά διαλυτήρια έχουν κάνει σημαντικές προσπάθειες προς την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους. Πιστεύουμε ότι η εστίαση στην προσθήκη ορισμένων από αυτές τις εγκαταστάσεις στον [ευρωπαϊκό] κατάλογο θα πρέπει να αυξηθεί εάν πληρούν τα πρότυπα της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η οποία πρέπει να επικυρωθεί το συντομότερο δυνατό», σχολιάζει ο David Loosley, γενικός γραμματέας και CEO της BIMCO.
O ίδιος τονίζει ότι η συμβολή της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων στην κυκλική οικονομία είναι σημαντική, καθώς προμηθεύει τις βιομηχανίες χάλυβα και σιδηρομεταλλεύματος με μεγάλες ποσότητες scrap metal, μειώνοντας την ανάγκη για παραγωγή πρωτογενών μετάλλων. Ενδεικτικά, μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας το 2009 κατέδειξε ότι το Μπανγκλαντές κάλυψε το 50% των αναγκών του σε χάλυβα από την εγχώρια βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων, σύμφωνα με τον κ. Loosley.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ