Το μέλλον του παγκόσμιου στόλου: Τα σημάδια του orderbook

Το μέλλον του παγκόσμιου στόλου: Τα σημάδια του orderbook

293
Το μέλλον του παγκόσμιου στόλου: Τα σημάδια του orderbook

Ο ρόλος των εναλλακτικών καυσίμων στο μέλλον της πρόωσης των πλοίων συνεχίζει να ενισχύεται, με την πλειονότητα των νέων παραγγελιών να αφορούν πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons, το 43,8% του orderbook σε όρους GT αφορά πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης και εναλλακτικών καυσίμων. Μάλιστα, από τις παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί φέτος, το 59% των πλοίων σε όρους τονάζ είναι πλοία και εναλλακτικών καυσίμων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,5% (479 πλοία). Ακόμη, το 2016, από όλες τις παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν, λίγες ήταν εκείνες που αφορούσαν πλοία αξιοποίησης και εναλλακτικών καυσίμων (46 πλοία).

Παράλληλα, από τα υπό ναυπήγηση πλοία, το 38,9% θα δύναται να καταναλώνει και LNG (781 πλοία), το 2,2% και LPG (86 πλοία) και το 4,3% λοιπά εναλλακτικά καύσιμα (260 πλοία), όπως μεθανόλη και βιοκαύσιμα.

Ωστόσο, αναλυτές και εμπειρογνώμονες σε θέματα ναυπηγικής έχουν εκφράσει ανησυχία αναφορικά με την ταχύτητα της προόδου στο τεχνολογικό μέτωπο, υπογραμμίζοντας ότι τα παρόντα τεχνολογικά επιτεύγματα δεν επιτρέπουν την άμεση αντικατάσταση του πετρελαίου και του LNG ως κύριων καυσίμων για τα πλοία. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τονιστεί η ανάγκη εστίασης σε μικρότερο εύρος εναλλακτικών καυσίμων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.