
Nόμο πλαίσιο, για την αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και «άνοιγμα της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης», «όπως γίνεται σε όλα τα σύγχρονα ναυτιλιακά κράτη», προανήγγειλε, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στη Βουλή.
«Θέλετε τα ελληνόπουλα να έχουν τη δυνατότητα να σπουδάζουν στη Βουλγαρία ή στην Κύπρο αντί να σπουδάζουν στην πατρίδα τους;», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέα Μιχαηλίδη, για την κατάσταση στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση.
Αναφερόμενος σε όσα προγραμματίζονται να γίνουν για την αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, ο Γιάννης Πλακιωτάκης είπε ότι θα υπάρξει εκσυγχρονισμός και ψηφιοποίηση διαδικασιών. Για τη συνολική αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, έχουν εξασφαλιστεί, όπως ενημέρωσε ο υπουργός Ναυτιλίας τη Βουλή, πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ, από πόρους του ΕΣΠΑ, για την περίοδο 2021-2027. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται επίσης η ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής διοίκησης και των ακαδημιών εμπορικού ναυτικού και των ΚΕΣΕΝ. Για πρώτη φορά στην ιστορία των ακαδημιών εξασφαλίστηκε δε επιδότηση για το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι των δόκιμων αξιωματικών, προκειμένου να διασφαλιστούν περισσότερες θέσεις άσκησης για τους δόκιμους αξιωματικούς, την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών τους και ισότιμη μεταχείριση για τις γυναίκες σπουδάστριες.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Μιχαηλίδης αναφέρθηκε στη σημαντική έλλειψη ναυτοδιδασκάλων. «Ο μεγάλος αριθμός των διδασκόντων είναι συνταξιούχοι ναυτικοί. Κατά μέσο όρο, ποσοστό 60%-70% του εκπαιδευτικού έργου καλύπτεται από συνταξιούχους ναυτικούς. Με βάση όμως το ν.4777/2021, οι συνταξιούχοι του πρώην ΝΑΤ που διδάσκουν τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση υπάγονται από την 1-9-2022 στις διατάξεις του «νόμου Κατρούγκαλου» του 2016 και θα υφίστανται μία περικοπή 30% στη σύνταξή τους», είπε ο κ. Μιχαηλίδης. Ο βουλευτής ωστόσο επισήμανε ότι οι προβλέψεις του «νόμου Κατρούγκαλου» δεν εφαρμόστηκαν ποτέ για τους συνταξιούχους ναυτοδιδασκάλους, γιατί με εγκύκλιο του πρώην υφυπουργού Αναστάσιου Πετρόπουλου, ανεστάλησαν οι περικοπές, στην κατηγορία αυτή των συνταξιούχων. Στη συνέχεια όμως, η κυβέρνηση της ΝΔ νομοθέτησε περικοπή κατά 30% των συντάξεων των ναυτοδιδασκάλων από 1-11-2022. «Η ρύθμιση αυτή είχε ολέθρια επενέργεια στη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση. Η περικοπή αυτή αποτελεί σοβαρό αντικίνητρο προκειμένου να προσφέρουν διδακτικό έργο οι συνταξιούχοι ναυτοδιδάσκαλοι», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Εμείς με σεβασμό και προς την προσφορά του ναυτοδιδάσκαλου και βεβαίως με σεβασμό και στο εθνικό ασφαλιστικό μας σύστημα, συνομιλούμε με όρους διαφάνειας με τους ενδιαφερόμενους και πολύ σύντομα θα καταθέσουμε ολοκληρωμένη πρόταση για να επιλυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα», απάντησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ