
Nόμο πλαίσιο, για την αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και «άνοιγμα της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης», «όπως γίνεται σε όλα τα σύγχρονα ναυτιλιακά κράτη», προανήγγειλε, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στη Βουλή.
«Θέλετε τα ελληνόπουλα να έχουν τη δυνατότητα να σπουδάζουν στη Βουλγαρία ή στην Κύπρο αντί να σπουδάζουν στην πατρίδα τους;», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέα Μιχαηλίδη, για την κατάσταση στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση.
Αναφερόμενος σε όσα προγραμματίζονται να γίνουν για την αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, ο Γιάννης Πλακιωτάκης είπε ότι θα υπάρξει εκσυγχρονισμός και ψηφιοποίηση διαδικασιών. Για τη συνολική αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, έχουν εξασφαλιστεί, όπως ενημέρωσε ο υπουργός Ναυτιλίας τη Βουλή, πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ, από πόρους του ΕΣΠΑ, για την περίοδο 2021-2027. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται επίσης η ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής διοίκησης και των ακαδημιών εμπορικού ναυτικού και των ΚΕΣΕΝ. Για πρώτη φορά στην ιστορία των ακαδημιών εξασφαλίστηκε δε επιδότηση για το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι των δόκιμων αξιωματικών, προκειμένου να διασφαλιστούν περισσότερες θέσεις άσκησης για τους δόκιμους αξιωματικούς, την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών τους και ισότιμη μεταχείριση για τις γυναίκες σπουδάστριες.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Μιχαηλίδης αναφέρθηκε στη σημαντική έλλειψη ναυτοδιδασκάλων. «Ο μεγάλος αριθμός των διδασκόντων είναι συνταξιούχοι ναυτικοί. Κατά μέσο όρο, ποσοστό 60%-70% του εκπαιδευτικού έργου καλύπτεται από συνταξιούχους ναυτικούς. Με βάση όμως το ν.4777/2021, οι συνταξιούχοι του πρώην ΝΑΤ που διδάσκουν τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση υπάγονται από την 1-9-2022 στις διατάξεις του «νόμου Κατρούγκαλου» του 2016 και θα υφίστανται μία περικοπή 30% στη σύνταξή τους», είπε ο κ. Μιχαηλίδης. Ο βουλευτής ωστόσο επισήμανε ότι οι προβλέψεις του «νόμου Κατρούγκαλου» δεν εφαρμόστηκαν ποτέ για τους συνταξιούχους ναυτοδιδασκάλους, γιατί με εγκύκλιο του πρώην υφυπουργού Αναστάσιου Πετρόπουλου, ανεστάλησαν οι περικοπές, στην κατηγορία αυτή των συνταξιούχων. Στη συνέχεια όμως, η κυβέρνηση της ΝΔ νομοθέτησε περικοπή κατά 30% των συντάξεων των ναυτοδιδασκάλων από 1-11-2022. «Η ρύθμιση αυτή είχε ολέθρια επενέργεια στη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση. Η περικοπή αυτή αποτελεί σοβαρό αντικίνητρο προκειμένου να προσφέρουν διδακτικό έργο οι συνταξιούχοι ναυτοδιδάσκαλοι», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Εμείς με σεβασμό και προς την προσφορά του ναυτοδιδάσκαλου και βεβαίως με σεβασμό και στο εθνικό ασφαλιστικό μας σύστημα, συνομιλούμε με όρους διαφάνειας με τους ενδιαφερόμενους και πολύ σύντομα θα καταθέσουμε ολοκληρωμένη πρόταση για να επιλυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα», απάντησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ