
Στην ανάδειξή της ως παράγοντα Χ για τη χρηματοδότηση των ασιατικών οικονομιών προς την ενεργειακή μετάβασή τους φαίνεται πως προσβλέπει η Ιαπωνία. Η εν λόγω φιλοδοξία του Τόκιο έρχεται εν μέσω αντικρουόμενων απόψεων αναφορικά με τον εφικτό ρυθμό επίτευξης της πράσινης μετάβασης.
Όπως σημειώνουν οι Financial Times, η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχεται κριτική επί των κανονισμών που προωθεί, όπως το EU green taxonomy. Θεωρείται ότι τέτοιες πολιτικές κινήσεις περιορίζουν πολύ την ικανότητα άντλησης κεφαλαίων για τις οικονομικά ασθενέστερες χώρες.
Παρότι παραδοσιακά η Κίνα έχει τον πρώτο λόγο στη διάθεση κεφαλαίων σε λοιπές χώρες της Ασίας, τα επόμενα έτη εκτιμάται ότι θα καταγραφεί μια «χρηματοδοτική στροφή» στο εσωτερικό της χώρας, γεγονός που θα δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για μια ιαπωνική επέκταση στον χρηματοδοτικό τομέα.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η επιθυμία της Ιαπωνίας να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην ασιατική ενεργειακή μετάβαση ίσως διέπεται από ιδιοτέλεια. Άλλωστε, η ενεργειακή εξίσωση της Ιαπωνίας κυριαρχείται από ορυκτά καύσιμα, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί με ορίζοντα το 2050.
Παράλληλα, το Τόκιο εκτιμά ότι τα απαιτούμενα κεφάλαια για την ενεργειακή μετάβαση της Ασίας ανέρχονται σε περίπου $40 τρισ. Η άντληση αυτών των κεφαλαίων δύναται να πονοκεφαλιάσει τα ασιατικά κράτη, τα οποία θεωρούν ότι τα αυστηρά κριτήρια των δυτικών ρυθμιστικών πλαισίων δεν λαμβάνουν υπόψη την οικονομική ανάπτυξη και τις δυνατότητες της εκάστοτε χώρας. Αξιωματούχοι των κυβερνήσεων ασιατικών χωρών έχουν εκφράσει την άποψη ότι κάθε χώρα οφείλει να αναπτύξει τα δικά της ρυθμιστικά πλαίσια βάσει των δυνατοτήτων της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ