
Η σουηδική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών πορθμείων Candela Technology AB πρόκειται να κατασκευάσει πενήντα πρωτοποριακά υδροπτέρυγα ηλεκτρικά σκάφη, τα οποία θα εξυπηρετούν τις θαλάσσιες αστικές μεταφορές στην πόλη του Σιάτλ.
Tα κατηγορίας Candela P-12 σκάφη θα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και θα έχουν μήκος 11,99 μ. και χωρητικότητα 30 καθήμενων επιβατών, με το μέγεθός τους να είναι κοντά σε εκείνο ενός λεωφορείου. Η Candela θα κατασκευάσει το πρώτο πλοίο της σειράς στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας στο Rotebro της Στοκχόλμης, το οποίο στη συνέχεια θα παραλάβει η Περιφέρεια της Στοκχόλμης ,προκειμένου να το δοκιμάσει για μια περίοδο εννέα μηνών. Εφόσον το πλοίο ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες της Περιφέρειας, σχεδιάζεται η σταδιακή αντικατάσταση περισσοτέρων από 70 πλοίων κατανάλωσης πετρελαίου με τα εν λόγω σκάφη, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στις θαλάσσιες μεταφορές προκειμένου να αποσυμφορηθούν οι δρόμοι της πόλης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα P-12 Shuttles καταναλώνουν περίπου 3-4 kWh ανά ναυτικό μίλι, κατανάλωση που αντιστοιχεί στο ένα δέκατο εκείνης ενός συμβατικού πορθμείου και είναι συγκρίσιμη με εκείνη ενός τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρικού-υβριδικού λεωφορείου. Η Candela οραματίζεται ένα δίκτυο μεταφορών στο οποίο τα P-12 Shuttles θα αντικαταστήσουν τα μεγαλύτερα επιβατηγά πλοία, αυξάνοντας τη συχνότητα των δρομολογίων και μειώνοντας έτσι τον χρόνο αναμονής των επιβατών.
Φωτό: candela.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ