
Την παράταση της απαλλαγής των liner εταιρειών για συμπράξεις, γνωστού και ως Consortia Block Exemption Regulation (CBER), ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το International Chamber of Shipping, το World Shipping Council (WSC) και η Ένωση Ασιατών Πλοιοκτητών (ASA).
Στην ανακοίνωσή τους τα τρία μέρη σημειώνουν ότι υπό το CBER οι εμπορικές συμφωνίες των εν λόγω εταιρειών, όπως η λειτουργία κοινών γραμμών, συμβάλλουν στους στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές, αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα και βελτιώνουν την αποδοτικότητα.
Στις συμμαχίες αυτές, οι liner εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν τη χωρητικότητα που θα προσφέρουν σε κάθε γραμμή αλλά και να μοιράσουν μεταξύ τους τον χώρο ενός πλοίου στο πλαίσιο κοινής χρήσης ενός containership. Στη σχετική ανακοίνωση των WSC, ICS και ASA τονίζεται ότι η κοινή χρήση χώρου στα πλοία συνιστά ένα λειτουργικό μέτρο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μεταφορείς να χρησιμοποιούν πλοία πιο αποδοτικά και την ίδια ώρα να ανταγωνίζονται σε ναύλους. Η πρακτική αυτή επίσης επεκτείνει το εύρος των προορισμών και των παρεχόμενων υπηρεσιών σε πελάτες και μειώνει τους κενούς χώρους στα πλοία, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές.
«Το CBER αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας κανονιστικό εργαλείο, το οποίο αποφέρει οφέλη στην ΕΕ, χωρίς να επηρεάζονται ο ανταγωνισμός και η ευημερία των καταναλωτών», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, WSC, ICS και ASA υπογραμμίζουν ότι η ΕΕ κατά την αξιολόγησή της για παράταση του CBER θα πρέπει να λάβει υπόψη ότι οι όποιες αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα από την πανδημία και μετά δεν αποτελούν απόρροια των συμπράξεων των liner εταιρειών, αλλά έγκεινται σε άλλους παράγοντες, που «δεν είναι στον έλεγχο των μεταφορέων».
Υπενθυμίζεται ότι το δίκαιο της ΕΕ απαγορεύει γενικά τις συμφωνίες μεταξύ εταιρειών που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, ο εν λόγω κανονισμός επιτρέπει την υπό όρους συμμετοχή ναυτιλιακών εταιρειών με μερίδιο αγοράς κάτω του 30% στη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας για την παροχή κοινών υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών.
Με την παρούσα μορφή του, ο κανονισμός έχει υιοθετηθεί από την Επιτροπή το 2009. Έκτοτε έχει παραταθεί δύο φορές, μία το 2014 και μία το 2020. Σε περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν προβεί σε μία ακόμα παράταση, το CBER θα ολοκληρωθεί στις 25 Απριλίου του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ