
Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τους ομιλητές του πάνελ με θέμα «Ανανέωση στόλου: Απαραίτητη για την ανταγωνιστικότητα και την απανθρακοποίηση παρά τις αβεβαιότητες», κατά τη διάρκεια του 12ου ετήσιου συνεδρίου Capital Link την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνόκτητη ναυτιλία.
Κατ’ αρχάς, κοινή άποψη των ομιλητών αποτέλεσε ότι κάθε πρόκληση συνιστά ταυτόχρονα και ευκαιρία. Ακόμη, δόθηκε βάση στην ανάγκη διατήρησης της ευελιξίας των εταιρειών όσον αφορά την αποδοτικότητα των στόλων τους.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ομιλητές εστιάστηκαν στον κρίσιμο ρόλο συνεχούς ανανέωσης του ελληνόκτητου στόλου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά του στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Δεδομένου ότι οι Έλληνες διαχειρίζονται σύγχρονους στόλους, τους οποίους και ανανεώνουν συνεχώς, η ελληνόκτητη ναυτιλία θα παραμείνει ανταγωνιστική, εξέφρασαν με έναν τόνο αισιοδοξίας οι εισηγητές.
Παράλληλα, η Κίνα αναδύθηκε ως μια σημαντική πρόκληση για την Ελλάδα στη σκακιέρα του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου. Τα βήματα που κάνουν οι κινεζικών συμφερόντων εταιρείες στην πλοιοδιαχείριση τις καθιστούν σημαντικό ανταγωνιστή για το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν. Υπό το πρίσμα αυτό, η νέα γενιά Ελλήνων επιχειρηματιών της θάλασσας αποτελεί «κλειδί» για το μέλλον της ελληνόκτητης ναυτιλίας, με στόχο την εξέλιξη και τη διατήρηση του προσαρμοστικού χαρακτήρα της.
Από την άλλη, καθώς η ναυτιλία εξελίσσεται σε διεθνές επίπεδο, οι ομιλητές εξέφρασαν την άποψη ότι η ενοποίηση μικρότερων εταιρειών ίσως αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά τους στη νέα ναυτιλιακή πραγματικότητα που έχει αρχίσει να εδραιώνεται.
Στο πάνελ, το οποίο συντόνισε η κ. Paillette Palaiologou, αντιπρόεδρος του M&O Division του νηογνώμονα Bureau Veritas στη νοτιοανατολική Ευρώπη, στη Μαύρη Θάλασσα και στην Αδριατική, συμμετείχαν οι:
– κ. Τζέρι Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners
– κ. Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και CEO των Euroseas και Eurodry
– Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers
– κ. Νίκος Ρέσκος, COO της Star Bulk Carriers Corp.
– κ. Βασίλειος Λαμπρόπουλος, COO της Thenamaris
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ