
Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τους ομιλητές του πάνελ με θέμα «Ανανέωση στόλου: Απαραίτητη για την ανταγωνιστικότητα και την απανθρακοποίηση παρά τις αβεβαιότητες», κατά τη διάρκεια του 12ου ετήσιου συνεδρίου Capital Link την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνόκτητη ναυτιλία.
Κατ’ αρχάς, κοινή άποψη των ομιλητών αποτέλεσε ότι κάθε πρόκληση συνιστά ταυτόχρονα και ευκαιρία. Ακόμη, δόθηκε βάση στην ανάγκη διατήρησης της ευελιξίας των εταιρειών όσον αφορά την αποδοτικότητα των στόλων τους.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ομιλητές εστιάστηκαν στον κρίσιμο ρόλο συνεχούς ανανέωσης του ελληνόκτητου στόλου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά του στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Δεδομένου ότι οι Έλληνες διαχειρίζονται σύγχρονους στόλους, τους οποίους και ανανεώνουν συνεχώς, η ελληνόκτητη ναυτιλία θα παραμείνει ανταγωνιστική, εξέφρασαν με έναν τόνο αισιοδοξίας οι εισηγητές.
Παράλληλα, η Κίνα αναδύθηκε ως μια σημαντική πρόκληση για την Ελλάδα στη σκακιέρα του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου. Τα βήματα που κάνουν οι κινεζικών συμφερόντων εταιρείες στην πλοιοδιαχείριση τις καθιστούν σημαντικό ανταγωνιστή για το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν. Υπό το πρίσμα αυτό, η νέα γενιά Ελλήνων επιχειρηματιών της θάλασσας αποτελεί «κλειδί» για το μέλλον της ελληνόκτητης ναυτιλίας, με στόχο την εξέλιξη και τη διατήρηση του προσαρμοστικού χαρακτήρα της.
Από την άλλη, καθώς η ναυτιλία εξελίσσεται σε διεθνές επίπεδο, οι ομιλητές εξέφρασαν την άποψη ότι η ενοποίηση μικρότερων εταιρειών ίσως αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά τους στη νέα ναυτιλιακή πραγματικότητα που έχει αρχίσει να εδραιώνεται.
Στο πάνελ, το οποίο συντόνισε η κ. Paillette Palaiologou, αντιπρόεδρος του M&O Division του νηογνώμονα Bureau Veritas στη νοτιοανατολική Ευρώπη, στη Μαύρη Θάλασσα και στην Αδριατική, συμμετείχαν οι:
– κ. Τζέρι Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners
– κ. Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και CEO των Euroseas και Eurodry
– Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers
– κ. Νίκος Ρέσκος, COO της Star Bulk Carriers Corp.
– κ. Βασίλειος Λαμπρόπουλος, COO της Thenamaris
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ