
Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τους ομιλητές του πάνελ με θέμα «Ανανέωση στόλου: Απαραίτητη για την ανταγωνιστικότητα και την απανθρακοποίηση παρά τις αβεβαιότητες», κατά τη διάρκεια του 12ου ετήσιου συνεδρίου Capital Link την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνόκτητη ναυτιλία.
Κατ’ αρχάς, κοινή άποψη των ομιλητών αποτέλεσε ότι κάθε πρόκληση συνιστά ταυτόχρονα και ευκαιρία. Ακόμη, δόθηκε βάση στην ανάγκη διατήρησης της ευελιξίας των εταιρειών όσον αφορά την αποδοτικότητα των στόλων τους.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ομιλητές εστιάστηκαν στον κρίσιμο ρόλο συνεχούς ανανέωσης του ελληνόκτητου στόλου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά του στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Δεδομένου ότι οι Έλληνες διαχειρίζονται σύγχρονους στόλους, τους οποίους και ανανεώνουν συνεχώς, η ελληνόκτητη ναυτιλία θα παραμείνει ανταγωνιστική, εξέφρασαν με έναν τόνο αισιοδοξίας οι εισηγητές.
Παράλληλα, η Κίνα αναδύθηκε ως μια σημαντική πρόκληση για την Ελλάδα στη σκακιέρα του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου. Τα βήματα που κάνουν οι κινεζικών συμφερόντων εταιρείες στην πλοιοδιαχείριση τις καθιστούν σημαντικό ανταγωνιστή για το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν. Υπό το πρίσμα αυτό, η νέα γενιά Ελλήνων επιχειρηματιών της θάλασσας αποτελεί «κλειδί» για το μέλλον της ελληνόκτητης ναυτιλίας, με στόχο την εξέλιξη και τη διατήρηση του προσαρμοστικού χαρακτήρα της.
Από την άλλη, καθώς η ναυτιλία εξελίσσεται σε διεθνές επίπεδο, οι ομιλητές εξέφρασαν την άποψη ότι η ενοποίηση μικρότερων εταιρειών ίσως αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά τους στη νέα ναυτιλιακή πραγματικότητα που έχει αρχίσει να εδραιώνεται.
Στο πάνελ, το οποίο συντόνισε η κ. Paillette Palaiologou, αντιπρόεδρος του M&O Division του νηογνώμονα Bureau Veritas στη νοτιοανατολική Ευρώπη, στη Μαύρη Θάλασσα και στην Αδριατική, συμμετείχαν οι:
– κ. Τζέρι Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners
– κ. Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και CEO των Euroseas και Eurodry
– Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers
– κ. Νίκος Ρέσκος, COO της Star Bulk Carriers Corp.
– κ. Βασίλειος Λαμπρόπουλος, COO της Thenamaris
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ