
Κάτω των $100/βαρέλι θα παραμείνουν οι παγκόσμιες τιμές πετρελαίου για το υπόλοιπο του έτους, καθώς η αύξηση των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες μειώνει τις επενδύσεις σε risk assets όπως τα εμπορεύματα, ανέφερε πρόσφατα η Trafigura, εκ των κορυφαίων commodity traders.
Οι τιμές Brent έφτασαν στα πολύ υψηλά επίπεδα των $139/βαρέλι τον Μάρτιο, μετά τη ρωσική εισβολή, ωστόσο πρόσφατα υποχώρησαν στα $85/βαρέλι, καθώς παράγοντες όπως το ισχυρό δολάριο αλλά και οι ανησυχίες όσον αφορά τις αυξήσεις των επιτοκίων και την ενδεχόμενη παγκόσμια ύφεση επέδρασαν σημαντικά στη ζήτηση.
Κύκλοι της αγοράς αναμένουν υψηλή μεταβλητότητα των τιμών πετρελαίου ενόψει, καθώς το προσεχές ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και το πλαφόν στην τιμή από τους G7 εντείνουν τις ανησυχίες για πτώση της προσφοράς.
Από την άλλη, η κινεζική οικονομία τα πηγαίνει καλύτερα από το αναμενόμενο και η ευρωπαϊκή κατανάλωση περιορίζεται από τις ελλείψεις στην προσφορά, τόνισε στο Reuters, στο περιθώριο του 38ου Asia Pacific Petroleum Conference (APPEC), ο Saad Rahim, επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η ζήτηση για πετρέλαιο είναι πιθανό να ανακάμψει το επόμενο έτος, εάν η Κίνα άρει τους περιορισμούς για την πανδημία και η Fed μειώσει ή παγώσει τις αυξήσεις των επιτοκίων προς υποστήριξη της ανάπτυξης. Οι παράγοντες αυτοί, σε συνδυασμό με το έλλειμμα νέων επενδύσεων σε υποδομές ορυκτών καυσίμων και τα χαμηλά αποθέματα πετρελαίου, θα ωθήσουν το Brent πάνω από τα $100/βαρέλι, σύμφωνα με τον Saad Rahim
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ