
Κάτω των $100/βαρέλι θα παραμείνουν οι παγκόσμιες τιμές πετρελαίου για το υπόλοιπο του έτους, καθώς η αύξηση των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες μειώνει τις επενδύσεις σε risk assets όπως τα εμπορεύματα, ανέφερε πρόσφατα η Trafigura, εκ των κορυφαίων commodity traders.
Οι τιμές Brent έφτασαν στα πολύ υψηλά επίπεδα των $139/βαρέλι τον Μάρτιο, μετά τη ρωσική εισβολή, ωστόσο πρόσφατα υποχώρησαν στα $85/βαρέλι, καθώς παράγοντες όπως το ισχυρό δολάριο αλλά και οι ανησυχίες όσον αφορά τις αυξήσεις των επιτοκίων και την ενδεχόμενη παγκόσμια ύφεση επέδρασαν σημαντικά στη ζήτηση.
Κύκλοι της αγοράς αναμένουν υψηλή μεταβλητότητα των τιμών πετρελαίου ενόψει, καθώς το προσεχές ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και το πλαφόν στην τιμή από τους G7 εντείνουν τις ανησυχίες για πτώση της προσφοράς.
Από την άλλη, η κινεζική οικονομία τα πηγαίνει καλύτερα από το αναμενόμενο και η ευρωπαϊκή κατανάλωση περιορίζεται από τις ελλείψεις στην προσφορά, τόνισε στο Reuters, στο περιθώριο του 38ου Asia Pacific Petroleum Conference (APPEC), ο Saad Rahim, επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η ζήτηση για πετρέλαιο είναι πιθανό να ανακάμψει το επόμενο έτος, εάν η Κίνα άρει τους περιορισμούς για την πανδημία και η Fed μειώσει ή παγώσει τις αυξήσεις των επιτοκίων προς υποστήριξη της ανάπτυξης. Οι παράγοντες αυτοί, σε συνδυασμό με το έλλειμμα νέων επενδύσεων σε υποδομές ορυκτών καυσίμων και τα χαμηλά αποθέματα πετρελαίου, θα ωθήσουν το Brent πάνω από τα $100/βαρέλι, σύμφωνα με τον Saad Rahim
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ