
«Τα θεμέλια που έχουμε θέσει εδώ και τρία χρόνια είναι ισχυρά και δεν κλονίζονται, παρά τα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα.
Στην Ελλάδα παρατηρούμε συνεχή ροή επενδύσεων, γεγονός που μας γεμίζει με αισιοδοξία και αποφασιστικότητα για να συνεχίσουμε δυναμικά και στο μέλλον» τόνισε ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας (ΔΟΣΕ) και πρόεδρος της Enterprise Greece, Ιωάννης Σμυρλής, κατά την ομιλία του στο συνέδριο του Economist με θέμα: «SUSTAINABLE FINANCE IN UNCERTAIN TIMES: Solid foundations in volatile economies».
Ο κ. Σμυρλής αναφέρθηκε στην εξαιρετικά απαιτητική και δύσκολη συγκυρία που διαμορφώνεται από παράγοντες όπως η κρίση της πανδημίας και ο πόλεμος στην Ουκρανία, την οποία -όπως είπε- η κυβέρνηση αντιμετωπίζει ως πρόκληση υλοποιώντας μεταρρυθμίσεις για την προσέλκυση επενδύσεων με αποτέλεσμα η Ελλάδα να αποτελεί σήμερα αξιόπιστο επενδυτικό πόλο και περιφερειακό hub σταθερότητας και ανάπτυξης.
Ειδικότερα, ο κ. Σμυρλής ανέδειξε τον τομέα της Οικονομικής Διπλωματίας υπογραμμίζοντας ότι οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που υλοποιούνται από το υπουργείο Εξωτερικών και τα «εργαλεία» που παρέχονται στους εξαγωγείς, στοχεύουν στην ενδυνάμωση του εξαγωγικού προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων, ώστε να μπορέσουν όχι μόνο να σταθούν, αλλά και να πρωταγωνιστήσουν στις διεθνείς αγορές.
«Το 2021 υπήρξε μία χρονιά-σταθμός για τις ελληνικές εξαγωγές οι οποίες σημείωσαν ρεκόρ 40 δισ. εκατ. ευρώ, ποσοστό 22% του ΑΕΠ» εξήγησε, επισημαίνοντας ότι «για το πρώτο επτάμηνο του 2022 βλέπουμε τις εξαγωγές μας να παρουσιάζουν αύξηση της τάξεως σχεδόν του 40%, συγκρινόμενες με το ίδιο διάστημα για την περσινή χρονιά».
Μιλώντας για την προσέλκυση ‘Αμεσων Ξένων Επενδύσεων (ΑΞΕ), ο κ. Σμυρλής επισήμανε ότι η χώρα μας για το 2021 άγγιξε τα 5 δισ. ευρώ, καταγράφοντας ρεκόρ μεγαλύτερης εισροής ΑΞΕ από το 2002.
Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στην αλματώδη, όπως την χαρακτήρισε, αύξηση των στρατηγικών επενδύσεων το διάστημα Ιουλίου 2019 – Οκτωβρίου 2021, με τα εγκεκριμένα επενδυτικά σχεδία να ξεπερνούν τα 8 δισ. ευρώ, ενώ την περίοδο Φεβρουαρίου 2015-Ιουλίου 2019, ανέρχονταν σε 1,3 δισ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ