
Η γαλλική GTT έλαβε μια Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από το νηογνώμονα Bureau Veritas (BV) για το σχεδιασμό ενός VLCC δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης καυσίμου LNG το οποίο είναι προετοιμασμένο ώστε να μπορεί μελλοντικά να καταναλώνει και αμμωνία ως καύσιμο. Η εν λόγω έγκριση αποτελεί μέρος ενός κοινού αναπτυξιακού προγράμματος το οποίο ξεκίνησε το 2021 και στο οποίο μαζί με τον BV συμμετέχουν και οι China Merchants Energy Shipping Co, Ltd, TotalEnergies και Dalian Shipbuilding Industry Co. Ltd. (DSIC).
Ο νέος σχεδιασμός αποτελεί μια πρωτοποριακή καινοτομία καθώς οι δεξαμενές καυσίμου LNG έχουν μεταφερθεί κάτω από το κατάστρωμα του πλοίου προκειμένου να αποφευχθεί η έκθεσή τους σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να μειωθεί ο κίνδυνος πειρατείας και να μεταφερθεί χαμηλότερα το κέντρο βάρους των συστημάτων πρόωσης του πλοίου. Η δεξαμενή φέρει την τεχνολογία μεμβράνης Mark III της GTT ενώ είναι συμβατή και με αμμωνία, προσφέροντας στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία.
Η χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου του VLCC θα ξεκινά από 9,000 κυβικά μέτρα φτάνοντας έως τα 14,000 κυβικά μέτρα, ενώ το πλοίο θα διαθέτει ελάχιστη αυτονομία 23,000 ναυτικά μίλια για καύσιμο LNG και 17,000 ναυτικά μίλια για καύσιμο αμμωνία. Τέλος, ο καινοτόμος σχεδιασμός θα εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του κανονισμού ΙΜΟ Tier III σχετικά με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) βελτιώνοντας παράλληλα τη βαθμολογία του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) και του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ