
Η γαλλική GTT έλαβε μια Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από το νηογνώμονα Bureau Veritas (BV) για το σχεδιασμό ενός VLCC δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης καυσίμου LNG το οποίο είναι προετοιμασμένο ώστε να μπορεί μελλοντικά να καταναλώνει και αμμωνία ως καύσιμο. Η εν λόγω έγκριση αποτελεί μέρος ενός κοινού αναπτυξιακού προγράμματος το οποίο ξεκίνησε το 2021 και στο οποίο μαζί με τον BV συμμετέχουν και οι China Merchants Energy Shipping Co, Ltd, TotalEnergies και Dalian Shipbuilding Industry Co. Ltd. (DSIC).
Ο νέος σχεδιασμός αποτελεί μια πρωτοποριακή καινοτομία καθώς οι δεξαμενές καυσίμου LNG έχουν μεταφερθεί κάτω από το κατάστρωμα του πλοίου προκειμένου να αποφευχθεί η έκθεσή τους σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να μειωθεί ο κίνδυνος πειρατείας και να μεταφερθεί χαμηλότερα το κέντρο βάρους των συστημάτων πρόωσης του πλοίου. Η δεξαμενή φέρει την τεχνολογία μεμβράνης Mark III της GTT ενώ είναι συμβατή και με αμμωνία, προσφέροντας στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία.
Η χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου του VLCC θα ξεκινά από 9,000 κυβικά μέτρα φτάνοντας έως τα 14,000 κυβικά μέτρα, ενώ το πλοίο θα διαθέτει ελάχιστη αυτονομία 23,000 ναυτικά μίλια για καύσιμο LNG και 17,000 ναυτικά μίλια για καύσιμο αμμωνία. Τέλος, ο καινοτόμος σχεδιασμός θα εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του κανονισμού ΙΜΟ Tier III σχετικά με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) βελτιώνοντας παράλληλα τη βαθμολογία του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) και του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ