
Μειωμένη κατά 13,5% εμφανίζεται η παραγωγή αργού της Νιγηρίας σε ετήσια βάση, προκαλώντας παράλληλα πτώση 5,9% της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκφρασμένη σε τονομίλια. Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τον Κόλπο της Γουινέας αντιστοιχούσαν στο 13,7% της ζήτησης των VLCCs και στο 16,5% της ζήτησης των Suezmaxes.
Κατά τον Αύγουστο του 2022, η παραγωγή πετρελαίου της Νιγηρίας ήταν μόλις 972.000 βαρέλια ανά ημέρα, ο μικρότερος όγκος εδώ και 32 χρόνια. Πρόκειται για ετήσια πτώση ύψους 21,5%, η οποία κατά κύριο λόγο οφείλεται στις κλοπές από τους αγωγούς και στις ανεπαρκείς επενδύσεις στις υποδομές.
Συμπληρωματικά, πέραν της μείωσης της παραγωγής, η μείωση της μέσης μεταφερόμενης ποσότητας κατά 1% περίπου αποτέλεσε την κύρια παράμετρο για την πτώση των τονομιλίων. Το αργό πετρέλαιο, που υπό άλλες συνθήκες θα ταξίδευε για τις ασιατικές αγορές, εισήλθε στην Ευρώπη λόγω της προσπάθειας απεξάρτησής της από την ενέργεια της Ρωσίας.
Πάντως, οι μελλοντικές εκτιμήσεις, με ορίζοντα τουλάχιστον τα μέσα του 2023, παρουσιάζουν το τοπίο πιο θολό για τα δεξαμενόπλοια που επιχειρούν στη Νιγηρία, καθώς αναμένεται η λειτουργία του διυλιστηρίου Dangote, το οποίο αποτελεί ένα έργο που θα παρέχει τη δυνατότητα διύλισης 650.000 βαρελιών ανά ημέρα, δηλαδή το 55,6% της ετήσιας παραγωγής της Νιγηρίας.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, σημειώνει ότι η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου θα επιφέρει περαιτέρω μείωση των εξαγωγών αργού πετρελαίου και αντικατάσταση των εισαγωγών βενζίνης.
Ενώ η ανωτέρω εξέλιξη θα επηρεάσει τα VLCCs, η αύξηση των εισαγωγών της Ευρώπης από τη Μέση Ανατολή θα αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες. Μέχρι στιγμής φέτος οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή συμβάλλουν κατά 60% στη ζήτηση των VLCCs σε τονομίλια.
Τα Suezmaxes, επί του παρόντος, επηρεάζονται περισσότερο από τις ροές πετρελαίου του Κόλπου της Γουινέας απ’ ό,τι τα VLCCs. To ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα αυξήσει τα μέσα hauls, δίνοντας φτερά και στα Suezmaxes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ