
Μειωμένη κατά 13,5% εμφανίζεται η παραγωγή αργού της Νιγηρίας σε ετήσια βάση, προκαλώντας παράλληλα πτώση 5,9% της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκφρασμένη σε τονομίλια. Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τον Κόλπο της Γουινέας αντιστοιχούσαν στο 13,7% της ζήτησης των VLCCs και στο 16,5% της ζήτησης των Suezmaxes.
Κατά τον Αύγουστο του 2022, η παραγωγή πετρελαίου της Νιγηρίας ήταν μόλις 972.000 βαρέλια ανά ημέρα, ο μικρότερος όγκος εδώ και 32 χρόνια. Πρόκειται για ετήσια πτώση ύψους 21,5%, η οποία κατά κύριο λόγο οφείλεται στις κλοπές από τους αγωγούς και στις ανεπαρκείς επενδύσεις στις υποδομές.
Συμπληρωματικά, πέραν της μείωσης της παραγωγής, η μείωση της μέσης μεταφερόμενης ποσότητας κατά 1% περίπου αποτέλεσε την κύρια παράμετρο για την πτώση των τονομιλίων. Το αργό πετρέλαιο, που υπό άλλες συνθήκες θα ταξίδευε για τις ασιατικές αγορές, εισήλθε στην Ευρώπη λόγω της προσπάθειας απεξάρτησής της από την ενέργεια της Ρωσίας.
Πάντως, οι μελλοντικές εκτιμήσεις, με ορίζοντα τουλάχιστον τα μέσα του 2023, παρουσιάζουν το τοπίο πιο θολό για τα δεξαμενόπλοια που επιχειρούν στη Νιγηρία, καθώς αναμένεται η λειτουργία του διυλιστηρίου Dangote, το οποίο αποτελεί ένα έργο που θα παρέχει τη δυνατότητα διύλισης 650.000 βαρελιών ανά ημέρα, δηλαδή το 55,6% της ετήσιας παραγωγής της Νιγηρίας.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, σημειώνει ότι η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου θα επιφέρει περαιτέρω μείωση των εξαγωγών αργού πετρελαίου και αντικατάσταση των εισαγωγών βενζίνης.
Ενώ η ανωτέρω εξέλιξη θα επηρεάσει τα VLCCs, η αύξηση των εισαγωγών της Ευρώπης από τη Μέση Ανατολή θα αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες. Μέχρι στιγμής φέτος οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή συμβάλλουν κατά 60% στη ζήτηση των VLCCs σε τονομίλια.
Τα Suezmaxes, επί του παρόντος, επηρεάζονται περισσότερο από τις ροές πετρελαίου του Κόλπου της Γουινέας απ’ ό,τι τα VLCCs. To ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα αυξήσει τα μέσα hauls, δίνοντας φτερά και στα Suezmaxes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ