
Μειωμένη κατά 13,5% εμφανίζεται η παραγωγή αργού της Νιγηρίας σε ετήσια βάση, προκαλώντας παράλληλα πτώση 5,9% της ζήτησης για δεξαμενόπλοια εκφρασμένη σε τονομίλια. Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τον Κόλπο της Γουινέας αντιστοιχούσαν στο 13,7% της ζήτησης των VLCCs και στο 16,5% της ζήτησης των Suezmaxes.
Κατά τον Αύγουστο του 2022, η παραγωγή πετρελαίου της Νιγηρίας ήταν μόλις 972.000 βαρέλια ανά ημέρα, ο μικρότερος όγκος εδώ και 32 χρόνια. Πρόκειται για ετήσια πτώση ύψους 21,5%, η οποία κατά κύριο λόγο οφείλεται στις κλοπές από τους αγωγούς και στις ανεπαρκείς επενδύσεις στις υποδομές.
Συμπληρωματικά, πέραν της μείωσης της παραγωγής, η μείωση της μέσης μεταφερόμενης ποσότητας κατά 1% περίπου αποτέλεσε την κύρια παράμετρο για την πτώση των τονομιλίων. Το αργό πετρέλαιο, που υπό άλλες συνθήκες θα ταξίδευε για τις ασιατικές αγορές, εισήλθε στην Ευρώπη λόγω της προσπάθειας απεξάρτησής της από την ενέργεια της Ρωσίας.
Πάντως, οι μελλοντικές εκτιμήσεις, με ορίζοντα τουλάχιστον τα μέσα του 2023, παρουσιάζουν το τοπίο πιο θολό για τα δεξαμενόπλοια που επιχειρούν στη Νιγηρία, καθώς αναμένεται η λειτουργία του διυλιστηρίου Dangote, το οποίο αποτελεί ένα έργο που θα παρέχει τη δυνατότητα διύλισης 650.000 βαρελιών ανά ημέρα, δηλαδή το 55,6% της ετήσιας παραγωγής της Νιγηρίας.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, σημειώνει ότι η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου θα επιφέρει περαιτέρω μείωση των εξαγωγών αργού πετρελαίου και αντικατάσταση των εισαγωγών βενζίνης.
Ενώ η ανωτέρω εξέλιξη θα επηρεάσει τα VLCCs, η αύξηση των εισαγωγών της Ευρώπης από τη Μέση Ανατολή θα αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες. Μέχρι στιγμής φέτος οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή συμβάλλουν κατά 60% στη ζήτηση των VLCCs σε τονομίλια.
Τα Suezmaxes, επί του παρόντος, επηρεάζονται περισσότερο από τις ροές πετρελαίου του Κόλπου της Γουινέας απ’ ό,τι τα VLCCs. To ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα αυξήσει τα μέσα hauls, δίνοντας φτερά και στα Suezmaxes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ