
Mε σημαντική διαφορά από τους Κινέζους, που καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να φιγουράρουν στην κορυφή των αγοραπωλησιών πλοίων εντός του 2022.
Συγκεκριμένα, σε ελληνικά χέρια έχουν καταλήξει 194 πλοία από τη δευτερογενή αγορά, ενώ Κινέζοι πλοιοκτήτες έχουν αποκτήσει 156 πλοία, σύμφωνα με δεδομένα του εβδομαδιαίου report της Allied Shipping Research. Bulk carriers (91) και δεξαμενόπλοια (96) αποτελούν τη μερίδα του λέοντος για τις ελληνικές επενδύσεις, ενώ οι αντίστοιχες αγορές των Κινέζων έχουν διαμορφωθεί σε 99 και 35. Λαμβάνοντας υπόψη ότι συνολικά έχουν πραγματοποιηθεί 1.377 συναλλαγές για αγοραπωλησίες πλοίων, η συμμετοχή των Ελλήνων στα εν λόγω deals ξεπερνά το 14% (194/1.377).
Σε ό,τι αφορά τα επενδυθέντα κεφάλαια, οι Έλληνες έχουν δαπανήσει $4,12 δισ. για την αγορά των 194 πλοίων, αντιπροσωπεύοντας περίπου ένα 14% στον όγκο των κεφαλαίων που έχουν δαπανηθεί για second-hand πλοία συνολικά ($29,765 δισ.). Από αυτά, τα $2,048 δισ. αφορούν δεξαμενόπλοια και τα $2,005 δισ. bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ