
Τα δεξαμενόπλοια διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην αγορά ενέργειας, αποτελώντας σημαντικό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου και μεταφέροντας τεράστιες ποσότητες τόσο πετρελαίου όσο και διυλισμένων προϊόντων. Η συνεισφορά τους και η κρισιμότητά τους στην ενεργειακή ασφάλεια είναι αδιαμφισβήτητες.
Την ίδια ώρα, η αγορά πετρελαίου επηρεάζεται από πληθώρα κυρώσεων, που περιορίζουν τις «επιτρεπτές κινήσεις» του διεθνούς στόλου. Ωστόσο, οι κυρώσεις δεν αποτελούν εμπόδιο για όλους τους συμμετέχοντες στην αγορά.
Ειδικότερα, ένα μέρος του στόλου δεξαμενόπλοιων, συνήθως υπερήλικο, επιδίδεται τακτικά στη μεταφορά πετρελαίου από χώρες που υπόκεινται σε κυρώσεις, όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα. Οι τακτικές που χρησιμοποιούν περιστρέφονται γύρω από την περιπλοκή της προέλευσης των εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, υπάρχουν τρόποι ένα πλοίο να μεταδώσει ψευδείς πληροφορίες αναφορικά με την τοποθεσία του.
Το κατά πόσο γίνεται να αντιμετωπιστούν τέτοια φαινόμενα δεν είναι το μοναδικό ερώτημα. Ένα ερώτημα που το συνοδεύει είναι κατά πόσο πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε, η αντιμετώπισή τους θα σήμαινε μείωση της προσφοράς πετρελαίου στις διεθνείς αγορές και κατ’ επέκταση εκ νέου άνοδο της τιμής του, με ό,τι συνεπάγεται μια τέτοια εξέλιξη για την παγκόσμια οικονομία. Εκτός αυτού, η συνέχιση της υψηλής κερδοφορίας από την αγορά ενέργειας για τη Μόσχα θα φάνταζε ιδιαίτερα πιθανή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ