
Ένα νέο κανάλι που θα συνδέει τη Βαλτική Θάλασσα με τη λιμνοθάλασσα Vistula, στην οποία η είσοδος προηγουμένως πραγματοποιούνταν αποκλειστικά μέσω των χωρικών υδάτων της Ρωσίας, εγκαινίασε το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου η Πολωνία.
Με το εν λόγω κανάλι καθίσταται ευκολότερη η πρόσβαση των πλοίων βάθους έως 4,5 μ. και μήκους έως 100 μ. στο λιμάνι Elblag. Η έναρξη της λειτουργίας του καναλιού πρακτικά σημαίνει ότι, για πρώτη φορά στη μεταπολεμική ιστορία της Πολωνίας, πλοία θα μπορούν να εισέρχονται στη λιμνοθάλασσα Vistula παρακάμπτοντας το Καλίνινγκραντ της Ρωσίας. To project, ύψους $467 εκατ., περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός λιμένα στον κόλπο του Gdansk και ενός τεχνητού νησιού στη λιμνοθάλασσα Vistula, με αρκετές περιβαλλοντικές ΜΚΟ να εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο στον βιότοπο.
Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2019 και η έναρξη λειτουργίας του καναλιού συνιστά το πρώτο στάδιο της επένδυσης. Τον Απρίλιο του 2021, το Maritime Office της Gdynia υπέγραψε συμφωνία με την Budimex για το δεύτερο στάδιο, του οποίου το κόστος ανέρχεται σε $116 εκατ. και περιλαμβάνει την ανακατασκευή του υπάρχοντος καναλιού κατά μήκος του ποταμού Elblag.
Η επένδυση σαφέστατα έχει και πολιτικές διαστάσεις, καθώς οι σχέσεις Ρωσίας-Πολωνίας, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έχουν επιδεινωθεί. Μάλιστα τα εγκαίνια συνέπεσαν χρονικά με την 83η επέτειο από την εισβολή της Σοβιετικής Ένωσης στην Πολωνία τις πρώτες ημέρες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Τα Ναυτικά Χρονικά, μετά την ευγενική πρόσκληση της πολωνικής Πρεσβείας στην Αθήνα, τον περασμένο Μάιο βρέθηκαν στην Πολωνία, όπου μεταξύ άλλων είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις εργασίες για την ολοκλήρωση της νέας αρτηρίας. Παρακάτω παρατίθεται σχετικό φωτογραφικό υλικό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ