
Ένα νέο κανάλι που θα συνδέει τη Βαλτική Θάλασσα με τη λιμνοθάλασσα Vistula, στην οποία η είσοδος προηγουμένως πραγματοποιούνταν αποκλειστικά μέσω των χωρικών υδάτων της Ρωσίας, εγκαινίασε το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου η Πολωνία.
Με το εν λόγω κανάλι καθίσταται ευκολότερη η πρόσβαση των πλοίων βάθους έως 4,5 μ. και μήκους έως 100 μ. στο λιμάνι Elblag. Η έναρξη της λειτουργίας του καναλιού πρακτικά σημαίνει ότι, για πρώτη φορά στη μεταπολεμική ιστορία της Πολωνίας, πλοία θα μπορούν να εισέρχονται στη λιμνοθάλασσα Vistula παρακάμπτοντας το Καλίνινγκραντ της Ρωσίας. To project, ύψους $467 εκατ., περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός λιμένα στον κόλπο του Gdansk και ενός τεχνητού νησιού στη λιμνοθάλασσα Vistula, με αρκετές περιβαλλοντικές ΜΚΟ να εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο στον βιότοπο.
Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2019 και η έναρξη λειτουργίας του καναλιού συνιστά το πρώτο στάδιο της επένδυσης. Τον Απρίλιο του 2021, το Maritime Office της Gdynia υπέγραψε συμφωνία με την Budimex για το δεύτερο στάδιο, του οποίου το κόστος ανέρχεται σε $116 εκατ. και περιλαμβάνει την ανακατασκευή του υπάρχοντος καναλιού κατά μήκος του ποταμού Elblag.
Η επένδυση σαφέστατα έχει και πολιτικές διαστάσεις, καθώς οι σχέσεις Ρωσίας-Πολωνίας, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έχουν επιδεινωθεί. Μάλιστα τα εγκαίνια συνέπεσαν χρονικά με την 83η επέτειο από την εισβολή της Σοβιετικής Ένωσης στην Πολωνία τις πρώτες ημέρες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Τα Ναυτικά Χρονικά, μετά την ευγενική πρόσκληση της πολωνικής Πρεσβείας στην Αθήνα, τον περασμένο Μάιο βρέθηκαν στην Πολωνία, όπου μεταξύ άλλων είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις εργασίες για την ολοκλήρωση της νέας αρτηρίας. Παρακάτω παρατίθεται σχετικό φωτογραφικό υλικό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…

Δύο νέες συμφωνίες για τη χρηματοδότηση πλοίων της ανακοίνωσε η Okeanis Eco Tankers Corp. της οικογένειας Αλαφούζου. Συγκεκριμένα, στις 19 Δεκεμβρίου 2025, η εταιρεία…

Σε μια κίνηση με άμεσο αντίκτυπο στην παγκόσμια αγορά χύδην ξηρού φορτίου, η κυβέρνηση της Ινδονησίας προχωρά στην επιβολή φόρου στις εξαγωγές άνθρακα από…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διοργάνωσε με ιδιαίτερη επιτυχία το 19ο Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 9 και 10 Δεκεμβρίου…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ