
Ένα νέο κανάλι που θα συνδέει τη Βαλτική Θάλασσα με τη λιμνοθάλασσα Vistula, στην οποία η είσοδος προηγουμένως πραγματοποιούνταν αποκλειστικά μέσω των χωρικών υδάτων της Ρωσίας, εγκαινίασε το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου η Πολωνία.
Με το εν λόγω κανάλι καθίσταται ευκολότερη η πρόσβαση των πλοίων βάθους έως 4,5 μ. και μήκους έως 100 μ. στο λιμάνι Elblag. Η έναρξη της λειτουργίας του καναλιού πρακτικά σημαίνει ότι, για πρώτη φορά στη μεταπολεμική ιστορία της Πολωνίας, πλοία θα μπορούν να εισέρχονται στη λιμνοθάλασσα Vistula παρακάμπτοντας το Καλίνινγκραντ της Ρωσίας. To project, ύψους $467 εκατ., περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία ενός λιμένα στον κόλπο του Gdansk και ενός τεχνητού νησιού στη λιμνοθάλασσα Vistula, με αρκετές περιβαλλοντικές ΜΚΟ να εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο στον βιότοπο.
Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2019 και η έναρξη λειτουργίας του καναλιού συνιστά το πρώτο στάδιο της επένδυσης. Τον Απρίλιο του 2021, το Maritime Office της Gdynia υπέγραψε συμφωνία με την Budimex για το δεύτερο στάδιο, του οποίου το κόστος ανέρχεται σε $116 εκατ. και περιλαμβάνει την ανακατασκευή του υπάρχοντος καναλιού κατά μήκος του ποταμού Elblag.
Η επένδυση σαφέστατα έχει και πολιτικές διαστάσεις, καθώς οι σχέσεις Ρωσίας-Πολωνίας, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έχουν επιδεινωθεί. Μάλιστα τα εγκαίνια συνέπεσαν χρονικά με την 83η επέτειο από την εισβολή της Σοβιετικής Ένωσης στην Πολωνία τις πρώτες ημέρες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Τα Ναυτικά Χρονικά, μετά την ευγενική πρόσκληση της πολωνικής Πρεσβείας στην Αθήνα, τον περασμένο Μάιο βρέθηκαν στην Πολωνία, όπου μεταξύ άλλων είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις εργασίες για την ολοκλήρωση της νέας αρτηρίας. Παρακάτω παρατίθεται σχετικό φωτογραφικό υλικό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ