
Η Wallenius Wilhelmsen αποτελεί την πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία η οποία υιοθετεί μια προσέγγιση που βασίζεται πλήρως στην τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της επιχειρησιακής απόδοσης των πλοίων της. Έχοντας ήδη εγκαταστήσει σε 65 πλοία της συστήματα για τη συλλογή και τη μετάδοση σημαντικών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η νέα προσέγγιση που πρόκειται να υιοθετήσει η εταιρεία θα τη βοηθήσει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου των πλοίων της έως και κατά 10%.
Στο πλαίσιο των προσπαθειών μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, η εταιρεία συνεργάζεται τους τελευταίους 18 μήνες με την εταιρεία τεχνολογίας DeepSea, η οποία ειδικεύεται στην αξιοποίηση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης, για την περαιτέρω ανάπτυξη του λογισμικού βελτίωσης της λειτουργικής απόδοσης που θα χρησιμοποιήσει στα πλοία της.
Τα τελευταία τρία χρόνια, η Wallenius Wilhelmsen έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές πληροφορικής και cloud, εγκαθιστώντας στα πλοία της αισθητήρες για τη συλλογή δεδομένων που θα χρησιμοποιηθούν για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Πλέον η εταιρεία θα μπορεί, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της DeepSea, να αξιοποιεί τα δεδομένα τροφοδοτώντας σύνθετα μαθηματικά μοντέλα, ώστε να παρέχει στον καπετάνιο του πλοίου λεπτομερείς οδηγίες σχετικά με τη βέλτιστη διαδρομή και ταχύτητα του πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλεπόμενες καιρικές συνθήκες. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των παραγόμενων εκπομπών, ενώ τα ταξίδια θα πραγματοποιούνται με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Σύμφωνα με την Wallenius, η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη βελτίωση της επιχειρησιακής απόδοσης των πλοίων, θεωρώντας πως η ψηφιοποίηση αποτελεί μία από τις βασικότερες λύσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Φωτό: Peter Kraayvanger/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ