
Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για τον επαναπατρισμό των 49 ναυτικών-ομήρων στα ελληνικά δεξαμενόπλοια που είχαν καταληφθεί από τους Φρουρούς της Επανάστασης στις 27 Μάϊου 2022. Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, κατά την πρόσφατη επίσκεψη ελληνικού κλιμακίου που έγινε στο Ιράν, η ιρανική πλευρά έκανε ένα σημαντικό βήμα πίσω, δέχτηκε και συμφώνησε στην αντικατάσταση των δύο πληρωμάτων.
Οι ιρανικές αρχές έχουν μειώσει την ένοπλη φρουρά που βρίσκεται στα δύο ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια, επιτρέπουν την επικοινωνία των ναυτικών με τις οικογένειές τους ενώ παρέχουν τα αναγκαία φάρμακα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΠΕΝΕΝ η αρχή του απεγκλωβισμού πιθανότατα θα ξεκινήσει από σήμερα Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου με την επιστροφή του Έλληνα Ανθυποπλοιάρχου του πλοίου “Prudent Warrior”. Σύμφωνα με πληροφορίες, την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου αναμενόταν να του χορηγηθεί η σχετική βίζα. Στο δεύτερο πλοίο “Delta Poseidon”, στο οποίο ο αριθμός των Ελλήνων είναι 9 άτομα, η αντικατάστασή τους θα γίνει τις επόμενες μέρες και στην επιστροφή θα είναι το σύνολο του ελληνικού πληρώματος.
Ανάλογες ενέργειες δρομολογούνται παράλληλα και για τους αλλοδαπούς ναυτικούς των δύο δεξαμενόπλοιων.
Το σύνολο των Ελλήνων ναυτικών θα αντικατασταθεί με αλλοδαπούς, εκτός από έναν Έλληνα ο οποίος επιθυμεί την παραμονή του στο πλοίο, σημειώνει η ΠΕΝΕΝ.
Πάντως, σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση των πλοίων η κατάσταση παραμένει “θολή” και το τοπίο δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει, τουλάχιστον στον μήνα Σεπτέμβριο, αφού οι Ιρανοί ζητούν μία σειρά εγγυήσεις από την ελληνική πλευρά στις οποίες δεν διαφαίνεται λύση στον ορίζοντα.
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου – 20.30
Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, Έλληνας ναυτικός, μέλος του πληρώματος του Delta Poseidon, έχει ήδη αναχωρήσει για την Ελλάδα.
Μετά απο μακρά και συστηματική προσπάθεια της Ελληνικής #Κυβέρνησης, αναχώρησε ήδη για την #Ελλάδα ο Έλληνας ναυτικός του πλοίου Delta Poseidon το οποίο, όπως είναι γνωστό, κρατείται παράνομα στο #Ιράν. Καλή επιστροφή.#ΥΝΑΝΠ @naftilias @HCoastGuard
— Giannis Plakiotakis (@G_Plakiotakis) September 12, 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ