
Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η απανθρακοποίηση. Στο πλαίσιο των στόχων που έχουν τεθεί για τη μείωση των εκπομπών, οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται να λάβουν δραστικά μέτρα. Ένα από αυτά αποτελεί και η δημιουργία ειδικού ταμείου του ομίλου CMA CGM για την ενέργεια. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω fund στοχεύει στην υλοποίηση έργων που θα επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και των εφοδιαστικών αλυσίδων σε ευρύτερο πλαίσιο έως το 2050. Τα συνολικά διατεθέντα κεφάλαια είναι ίσα με $1,5 δισ. σε ορίζοντα πέντε ετών.
Με αφορμή την εν λόγω πρωτοβουλία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Rodolphe Saadé, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Αυτό το Ταμείο θα επιτρέψει στην επιχείρησή μας να προβεί σε σημαντικές επενδύσεις και καινοτόμα έργα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. Έχουμε διαθέσει τους πόρους που απαιτούνται για να επιταχύνουμε την ενεργειακή μετάβαση ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Το Ταμείο είναι δομημένο γύρω από τέσσερις γραμμές εστίασης με επίκεντρο την ενέργεια και τις μεταφορές.
Η πρώτη γραμμή εστίασης είναι η υποστήριξη της ανάπτυξης και της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο γαλλικός όμιλος έχει αρχίσει να ανταποκρίνεται στην κλιματική αλλαγή με τη χρήση LNG ως μεταβατικού καυσίμου.
Επίσης, ο όμιλος συμμετέχει ήδη σε πληθώρα τέτοιων πρωτοβουλιών. Ενδεικτικά, το Salamander Project προσβλέπει στην παραγωγή 11.000 τόνων βιομεθανίου ετησίως, αρχής γενομένης από το 2026. Ακόμη, η CMA CGM σε συνεργασία με την Titan προσβλέπει στην παραγωγή έως και 100.000 τόνων βιομεθανίου έως το 2025, με βλέψεις για διπλασιασμό της παραγωγής έως το 2027.
Η δεύτερη γραμμή εστίασης αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απανθρακοποίησης των τερματικών σταθμών, των αποθηκών και των φορτηγών. Ο όμιλος δεσμεύεται οι εγκαταστάσεις του να παράγουν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια μηδενικών εκπομπών για να καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες όλων των εγκαταστάσεών του. Η τρίτη γραμμή εστίασης στοχεύει στην υποστήριξη, στη δοκιμή και στην εκκίνηση καινοτόμων έργων, ενώ η τέταρτη γραμμή εστίασης επιδιώκει μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας στην εργασιακή καθημερινότητα.
Με αφορμή τη νέα της πρωτοβουλία, η CMA CGM δηλώνει ότι στοχεύει στο να αποτελέσει οδηγό στον αγώνα της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ