
Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η απανθρακοποίηση. Στο πλαίσιο των στόχων που έχουν τεθεί για τη μείωση των εκπομπών, οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται να λάβουν δραστικά μέτρα. Ένα από αυτά αποτελεί και η δημιουργία ειδικού ταμείου του ομίλου CMA CGM για την ενέργεια. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω fund στοχεύει στην υλοποίηση έργων που θα επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και των εφοδιαστικών αλυσίδων σε ευρύτερο πλαίσιο έως το 2050. Τα συνολικά διατεθέντα κεφάλαια είναι ίσα με $1,5 δισ. σε ορίζοντα πέντε ετών.
Με αφορμή την εν λόγω πρωτοβουλία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Rodolphe Saadé, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Αυτό το Ταμείο θα επιτρέψει στην επιχείρησή μας να προβεί σε σημαντικές επενδύσεις και καινοτόμα έργα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. Έχουμε διαθέσει τους πόρους που απαιτούνται για να επιταχύνουμε την ενεργειακή μετάβαση ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Το Ταμείο είναι δομημένο γύρω από τέσσερις γραμμές εστίασης με επίκεντρο την ενέργεια και τις μεταφορές.
Η πρώτη γραμμή εστίασης είναι η υποστήριξη της ανάπτυξης και της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο γαλλικός όμιλος έχει αρχίσει να ανταποκρίνεται στην κλιματική αλλαγή με τη χρήση LNG ως μεταβατικού καυσίμου.
Επίσης, ο όμιλος συμμετέχει ήδη σε πληθώρα τέτοιων πρωτοβουλιών. Ενδεικτικά, το Salamander Project προσβλέπει στην παραγωγή 11.000 τόνων βιομεθανίου ετησίως, αρχής γενομένης από το 2026. Ακόμη, η CMA CGM σε συνεργασία με την Titan προσβλέπει στην παραγωγή έως και 100.000 τόνων βιομεθανίου έως το 2025, με βλέψεις για διπλασιασμό της παραγωγής έως το 2027.
Η δεύτερη γραμμή εστίασης αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απανθρακοποίησης των τερματικών σταθμών, των αποθηκών και των φορτηγών. Ο όμιλος δεσμεύεται οι εγκαταστάσεις του να παράγουν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια μηδενικών εκπομπών για να καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες όλων των εγκαταστάσεών του. Η τρίτη γραμμή εστίασης στοχεύει στην υποστήριξη, στη δοκιμή και στην εκκίνηση καινοτόμων έργων, ενώ η τέταρτη γραμμή εστίασης επιδιώκει μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας στην εργασιακή καθημερινότητα.
Με αφορμή τη νέα της πρωτοβουλία, η CMA CGM δηλώνει ότι στοχεύει στο να αποτελέσει οδηγό στον αγώνα της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ