
Αύξηση 33,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιούλιο φέτος, με την αξία των εισαγωγών να αυξάνεται 37,3% και εκείνη των εξαγωγών να κινείται ανοδικά κατά 39,9%.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 7.967,9 εκατ. ευρώ έναντι 5.801,5 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 37,3 (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 802,0 εκατ. ευρώ ή 18,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 778,9 εκατ. ευρώ ή 18,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.971,4 εκατ. ευρώ έναντι 3.553,8 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 39,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 468,7 εκατ. ευρώ ή 17,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 467,1 εκατ. ευρώ ή 17,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.996,5 εκατ. ευρώ έναντι 2.247,7 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 33,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 333,3 εκατ. ευρώ ή 20,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 311,8 εκατ. ευρώ ή 18,9%).
Το 7μηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 51.644,0 εκατ. ευρώ έναντι 34.666,4 εκατ. ευρώ κατά το ίδιο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 49% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 8.494,8 εκατ. ευρώ ή 31,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 8.430,0 εκατ. ευρώ ή 31,7%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών ανήλθε στο ποσό των 30.977,2 εκατ. ευρώ έναντι 22.168,4 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 39,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.816,3 εκατ. ευρώ ή 23,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.807,9 εκατ. ευρώ ή 23,2%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 20.666,8 εκατ. ευρώ έναντι 12.498,0 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 65,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 4.678,5 εκατ. ευρώ ή 45,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 4.622,1 εκατ. ευρώ ή 45,2%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…

Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση πλοίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων αποτελεί μία από τις πιο ώριμες και άμεσα εφαρμόσιμες τεχνολογίες αποανθρακοποίησης στη ναυτιλία. Έτσι, η Νότια Κορέα…

Η ανάπτυξη νέας γενιάς ναυτιλιακών και ενεργειακών κινητήρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αξιόπιστη προμήθεια μεγάλων χυτών εξαρτημάτων. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αποτελούν τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ