
Σε πλήρη τροχιά υλοποίησης φαίνεται πως βαίνει το FSRU Αλεξανδρούπολης, με στόχο τη διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών Ελλάδας και Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα, ο RINA και η εταιρεία Asprofos υπέγραψαν σύμβαση παροχής υπηρεσιών ως Σύμβουλοι Διαχείρισης Έργου (PMC) με την εταιρεία Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης (INGS), η οποία ανήκει και έχει αναπτυχθεί από την ελληνική εταιρεία Gastrade SA.
Ο RINA αποτελεί έναν διεθνή οργανισμό επιθεώρησης, πιστοποίησης και συμβουλευτικής ενώ η Asprofos είναι μια τεχνική εταιρεία με ηγετικό ρόλο στο χώρο της συμβουλευτικής και βαθιά εμπειρία στις υποδομές ενέργειας.
Το έργο προσβλέπει στο να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια και τη διαποικιλότητα στην προμήθεια φυσικού αερίου στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Αυτό περιλαμβάνει μια μόνιμα αγκυροβολημένη Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεροποίησης (FSRU) και έναν αγωγό μήκους 28 χιλιομέτρων, το οποίο θα συνδέει την πλωτή μονάδα με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (NNGTS). Το FSRU θα εγκατασταθεί στο βοριοανατολικό τμήμα του Αιγαίου, περίπου 17,6 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, στα βορειοανατολικά της Ελλάδος.
Το FSRU θα έχει δυνατότητα αποθήκευσης 153.500 κυβικών μέτρων, με ονομαστική παροχή αερίου 625,000 κυβικά μέτρα την ώρα, το οποίο αντιστοιχεί σε 5,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως (530 mmscfd) και με μέγιστη παροχή φυσικού αερίου (χωρίς πλεόνασμα ασφαλείας) έως 944.000 κυβικά μέτρα την ώρα, όπου αντιστοιχεί σε 8,3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως (800 mmscfd).
Το έργο χρηματοδοτείται από ιδία αλλά και κρατικά κεφάλαια, συγκεκριμένα από την Εθνική Τράπεζα Ελλάδος και μετοχικά κεφάλαια από επενδυτές.
Ο τερματικός σταθμός είναι ένα έργο ταχείας ανάπτυξης, με το FSRU να είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει την λειτουργία του έως το τέλος του 2023. Ο RINA και η Asprofos θα διασφαλίσουν ότι πληρούνται οι συμβατικές υποχρεώσεις του έργου όσον αφορά την απόδοση, την ποιότητα, την ασφάλεια και τον χρονικό προγραμματισμό. Καθώς επίσης, την υποστήριξη του ιδιοκτήτη στον τεχνικό και διαχειριστικό σχεδιασμό και επίβλεψη, οι δύο εταίροι θα λειτουργήσουν ως διεπαφή, μέσω μιας διεπιστημονικής ομάδας εμπειρογνωμόνων που καλύπτουν τις διαφορετικές ανάγκες του έργου.
Ο Leonardo Brunori, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Ενέργειας και Κινητικότητας του RINA, υπογραμμίζει: «Αυτο είναι ένα σημαντικό έργο για την διασφάλιση πηγών ενέργειας της Ευρώπης. Πρόσφατα γεγονότα μας επεσήμαναν τον κίνδυνο που ελλοχεύει να στηριζόμαστε μόνο σε μια χώρα για να καλύπτουμε τις ενεργειακές μας ανάγκες. Στον RINA, έχουμε μακρά και περήφανη εμπειρία στην παράδοση έργων FSRU και LNG διεθνώς, έχοντας διαχειριστεί πάνω απο 200 έργα την τελευταία δεκαπενταετία. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Asprofos για την παράδοση αυτού του τερματικού σταθμού στρατηγικής σημασίας που θα επιτρέψει στην Ευρώπη να διαφοροποιήσει περαιτέρω την πρόσβαση της στην ενέργεια.»
Ο Διονύσης Μπελεκούκιας, Διευθύνων Σύμβουλος της Asprofos, δήλωσε: « Είμαστε ενθουσιασμένοι με τη σύμβαση αυτή και που συνεργαζόμαστε με τον RINA σ’ ένα τόσο σημαντικό έργο. Μας ανατέθηκε η σύμβαση αυτού του έργου λόγω του συνόλου των τεχνικών ικανοτήτων που αποφέρει αυτή η συνεργασία. Η Asprofos έχει εμπειρία άνω των 35 ετών στον τομέα φυσικού αερίου καθώς συμμετείχαμε σε όλες τις φάσεις στα περισσότερα έργα του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου της Ελλάδος, συμπεριλαμβανομένου του τερματικού σταθμού στην Ρεθυβουσσα. Έχουμε επίσης ενεργά συμμετάσχει στα περισσότερα έργα φυσικού αερίου που είτε έχουν υλοποιηθεί είτε βρίσκονται υπό ανάπτυξη στην Ελλάδα όπως είναι ο Διαδριατικός Αγωγός φυσικού αερίου (TAP), IGI Poseidon Pipeline, EastMed Pipeline, καλύπτοντας τα τεχνικά και περιβαλλοντικά θέματα, κάνοντας δυνατή, την παροχή υπηρεσιών στην οργάνωση, εκτέλεση και επίβλεψη των έργων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ