
Σε πτωτική πορεία εμφανίζεται η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2022, ο ελληνικός εμπορικός στόλος (100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε πτώση 0,2% σε αριθμό πλοίων και πτώση 2,2% σε όρους χωρητικότητας σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021. Βάσει των δεδομένων Ιουνίου, ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαρτίζεται από 1.834 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 38.963.825 κόρων.
Το 41% αυτών (744) είναι επιβατηγά πλοία, ενώ το 21% (376) είναι φορτηγά και το 24% (445) δεξαμενόπλοια. Σε ετήσια βάση, τα επιβατηγά πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκαν κατά 3,6%, ενώ τα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια μειώθηκαν κατά 4,8% και 3,9% αντίστοιχα.
Σε όρους χωρητικότητας, τον σημαντικότερο ρόλο στα πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου διαδραματίζουν τα δεξαμενόπλοια, τα οποία καταλαμβάνουν ποσοστό 68% επί της συνολικής χωρητικότητας.
Το 65,3% των πλοίων (1.198) έχουν χωρητικότητα έως 3.000 κόρους έκαστο και συνεπώς καταλαμβάνουν ποσοστό 1,6% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Το 11,6% των πλοίων (213) έχουν χωρητικότητα μεταξύ των 3.000 και 7.000 κόρων έκαστο και αθροιστικά καταλαμβάνουν ποσοστό 7,6% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Το 24,1% των πλοίων (423) έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 30.000 κόρων και αθροιστικά καταλαμβάνουν ποσοστό 91% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου.
Όσον αφορά την ηλικία του ελληνικού εμπορικού στόλου, το 41% των πλοίων (745) έχουν ηλικία έως 20 έτη. Ειδικότερα, το 5% του στόλου (96) έχουν ηλικία έως πέντε έτη. Καθώς τον Ιούνιο του 2021 υπήρχαν 101 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο ηλικίας έως πέντε ετών, σε ετήσια βάση σημειώθηκε μείωση 5%. Από την άλλη, στην ίδια ηλικιακή ομάδα, σε όρους χωρητικότητας σημειώθηκε άνοδος 12,2% σε ετήσια βάση, παρότι τα πλοία μειώθηκαν. Συνεπώς, διαφαίνεται ότι τα πλοία που εγγράφονται πλέον στο ελληνικό νηολόγιο είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Επιπλέον, από το σύνολο του ελληνικού εμπορικού στόλου, το 13% (234 πλοία) έχουν ηλικία μεταξύ των 20 και των 30 ετών, ενώ το 47% (855 πλοία) έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 30 ετών. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω πλοία είναι μικρότερης χωρητικότητας. Στην ηλικιακή ομάδα 20 έως 30 ετών ανήκει το 3,1% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου, ενώ στην ηλικία άνω των 30 ετών το 7,5%.
Συνεπώς, σχεδόν εννέα στα δέκα πλοία (89,4%) σε όρους χωρητικότητας έχουν ηλικία μικρότερη των 20 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ