
Σε πτωτική πορεία εμφανίζεται η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2022, ο ελληνικός εμπορικός στόλος (100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε πτώση 0,2% σε αριθμό πλοίων και πτώση 2,2% σε όρους χωρητικότητας σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021. Βάσει των δεδομένων Ιουνίου, ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαρτίζεται από 1.834 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 38.963.825 κόρων.
Το 41% αυτών (744) είναι επιβατηγά πλοία, ενώ το 21% (376) είναι φορτηγά και το 24% (445) δεξαμενόπλοια. Σε ετήσια βάση, τα επιβατηγά πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκαν κατά 3,6%, ενώ τα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια μειώθηκαν κατά 4,8% και 3,9% αντίστοιχα.
Σε όρους χωρητικότητας, τον σημαντικότερο ρόλο στα πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου διαδραματίζουν τα δεξαμενόπλοια, τα οποία καταλαμβάνουν ποσοστό 68% επί της συνολικής χωρητικότητας.
Το 65,3% των πλοίων (1.198) έχουν χωρητικότητα έως 3.000 κόρους έκαστο και συνεπώς καταλαμβάνουν ποσοστό 1,6% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Το 11,6% των πλοίων (213) έχουν χωρητικότητα μεταξύ των 3.000 και 7.000 κόρων έκαστο και αθροιστικά καταλαμβάνουν ποσοστό 7,6% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Το 24,1% των πλοίων (423) έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 30.000 κόρων και αθροιστικά καταλαμβάνουν ποσοστό 91% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου.
Όσον αφορά την ηλικία του ελληνικού εμπορικού στόλου, το 41% των πλοίων (745) έχουν ηλικία έως 20 έτη. Ειδικότερα, το 5% του στόλου (96) έχουν ηλικία έως πέντε έτη. Καθώς τον Ιούνιο του 2021 υπήρχαν 101 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο ηλικίας έως πέντε ετών, σε ετήσια βάση σημειώθηκε μείωση 5%. Από την άλλη, στην ίδια ηλικιακή ομάδα, σε όρους χωρητικότητας σημειώθηκε άνοδος 12,2% σε ετήσια βάση, παρότι τα πλοία μειώθηκαν. Συνεπώς, διαφαίνεται ότι τα πλοία που εγγράφονται πλέον στο ελληνικό νηολόγιο είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Επιπλέον, από το σύνολο του ελληνικού εμπορικού στόλου, το 13% (234 πλοία) έχουν ηλικία μεταξύ των 20 και των 30 ετών, ενώ το 47% (855 πλοία) έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 30 ετών. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω πλοία είναι μικρότερης χωρητικότητας. Στην ηλικιακή ομάδα 20 έως 30 ετών ανήκει το 3,1% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου, ενώ στην ηλικία άνω των 30 ετών το 7,5%.
Συνεπώς, σχεδόν εννέα στα δέκα πλοία (89,4%) σε όρους χωρητικότητας έχουν ηλικία μικρότερη των 20 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ