
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού πετρελαίου παγκοσμίως, καθώς αντιπροσωπεύει το 25% των παγκόσμιων εισαγωγών αργού πετρελαίου. Την προηγούμενη δεκαετία, οι εισαγωγές αργού της Κίνας κατέγραψαν ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,5%, με αποτέλεσμα η ασιατική χώρα να αποτελεί κινητήριο μοχλό για τη ζήτηση αργού αλλά και πετρελαιοφόρων πλοίων.
Ωστόσο, τα παραπάνω δεδομένα φαίνεται να μη συνάδουν με την εικόνα σήμερα. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του General Administration of Customs China (GACC), οι εισαγόμενες ποσότητες αργού για τον Ιούλιο του 2022 σημείωσαν πτώση 9,2% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2021 και ήταν μειωμένες κατά 27,2% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020.
Επιπλέον, οι μεταφερόμενες ποσότητες αργού διά θαλάσσης ακολούθησαν παρόμοια καθοδική πορεία και η ζήτηση για πετρελαιοφόρα σε τονομίλια σημείωσε πτώση κατά 9,6% σε ετήσια βάση τους πρώτους επτά μήνες του 2022, σύμφωνα με την Signal Ocean. Φέτος, η Κίνα φαίνεται να στρέφει το βλέμμα της στις εισαγωγές από τον Περσικό Κόλπο, τη νοτιοανατολική Ασία και τη Ρωσία, παραγκωνίζοντας έτσι τις εισαγωγές από τη Βραζιλία, τις ΗΠΑ και τη δυτική Αφρική. Ως εκ τούτου, σε γενικές γραμμές, οι μεγαλύτερες σε απόσταση διαδρομές αντικαταστάθηκαν από μικρότερες.
Ακόμη, σημειώνεται ότι τα Suezmaxes καθώς και τα VLCCs κατέγραψαν πτώση ζήτησης σε τονομίλια περίπου κατά 10% από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2022, ενώ τα Aframaxes σημείωσαν άνοδο κατά 1,5%, λόγω των αυξημένων εμπορικών ροών με τη Ρωσία.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, Niels Rasmussen, οι χαμηλές εισαγωγές αργού στην Κίνα αποτελούν, μεταξύ άλλων, απόρροια των lockdowns εντός της χώρας. Τέλος, ο ίδιος υπογράμμισε πως ανάκαμψη των εισαγωγών αναμένεται να σημειωθεί τον Σεπτέμβριο, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει αύξηση στην τοπική ζήτηση προϊόντων, αλλά και με αλλαγές στις πολιτικές που αποθαρρύνουν την αύξηση παραγωγής των διυλιστηρίων.
Πηγή: BIMCO
Φωτό: Angad Cheema/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ