
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού πετρελαίου παγκοσμίως, καθώς αντιπροσωπεύει το 25% των παγκόσμιων εισαγωγών αργού πετρελαίου. Την προηγούμενη δεκαετία, οι εισαγωγές αργού της Κίνας κατέγραψαν ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,5%, με αποτέλεσμα η ασιατική χώρα να αποτελεί κινητήριο μοχλό για τη ζήτηση αργού αλλά και πετρελαιοφόρων πλοίων.
Ωστόσο, τα παραπάνω δεδομένα φαίνεται να μη συνάδουν με την εικόνα σήμερα. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του General Administration of Customs China (GACC), οι εισαγόμενες ποσότητες αργού για τον Ιούλιο του 2022 σημείωσαν πτώση 9,2% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2021 και ήταν μειωμένες κατά 27,2% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020.
Επιπλέον, οι μεταφερόμενες ποσότητες αργού διά θαλάσσης ακολούθησαν παρόμοια καθοδική πορεία και η ζήτηση για πετρελαιοφόρα σε τονομίλια σημείωσε πτώση κατά 9,6% σε ετήσια βάση τους πρώτους επτά μήνες του 2022, σύμφωνα με την Signal Ocean. Φέτος, η Κίνα φαίνεται να στρέφει το βλέμμα της στις εισαγωγές από τον Περσικό Κόλπο, τη νοτιοανατολική Ασία και τη Ρωσία, παραγκωνίζοντας έτσι τις εισαγωγές από τη Βραζιλία, τις ΗΠΑ και τη δυτική Αφρική. Ως εκ τούτου, σε γενικές γραμμές, οι μεγαλύτερες σε απόσταση διαδρομές αντικαταστάθηκαν από μικρότερες.
Ακόμη, σημειώνεται ότι τα Suezmaxes καθώς και τα VLCCs κατέγραψαν πτώση ζήτησης σε τονομίλια περίπου κατά 10% από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2022, ενώ τα Aframaxes σημείωσαν άνοδο κατά 1,5%, λόγω των αυξημένων εμπορικών ροών με τη Ρωσία.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, Niels Rasmussen, οι χαμηλές εισαγωγές αργού στην Κίνα αποτελούν, μεταξύ άλλων, απόρροια των lockdowns εντός της χώρας. Τέλος, ο ίδιος υπογράμμισε πως ανάκαμψη των εισαγωγών αναμένεται να σημειωθεί τον Σεπτέμβριο, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει αύξηση στην τοπική ζήτηση προϊόντων, αλλά και με αλλαγές στις πολιτικές που αποθαρρύνουν την αύξηση παραγωγής των διυλιστηρίων.
Πηγή: BIMCO
Φωτό: Angad Cheema/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ