
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η φινλανδική εταιρεία κρουαζιέρας Viking Line έχει καταφέρει να επιτύχει μείωση των παραγόμενων εκπομπών των πλοίων της κατά 30% ανά ναυτικό μίλι σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2008.
Η εταιρεία αποδίδει το συγκεκριμένο επίτευγμα σε ένα σύνολο δράσεων που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια προς αυτή την κατεύθυνση, από τις οποίες ξεχωρίζει η επένδυση 450 εκατ. ευρώ για την κατασκευή δύο φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων τα οποία επιχειρούν στη Βαλτική, του «Viking Grace» και του «Viking Glory».
To «Viking Grace», το οποίο πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι το 2013, καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο ως καύσιμο, κάτι που, σύμφωνα με τη Viking Line, προσφέρει μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου και των βλαβερών σωματιδίων κατά 85% αλλά και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 15% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο πλοίο κατανάλωσης πετρελαίου.
Το «Viking Glory», το οποίο εντάχθηκε στον στόλο της εταιρείας τον περασμένο Μάρτιο, κατασκευάστηκε από την Xiamen Shipbuilding Industry (XSI) στην Κίνα, είναι εξοπλισμένο με ένα Rotor Sail για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας, ενώ αποτελεί και το πρώτο πλοίο στον κόσμο που είναι εξοπλισμένο με τους κινητήρες διπλού καυσίμου Wärtsilä 31DF. Το πλοίο διαθέτει ακόμα ένα πλήθος καινοτόμων τεχνολογιών για τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, μεταξύ των οποίων και ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας της σουηδικής εταιρείας Climeon, το οποίο αξιοποιεί την αποβαλλόμενη θερμότητα από τους κινητήρες του πλοίου για σκοπούς θέρμανσης αλλά και για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Η Viking Line θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις που αφορούν τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα και τις λύσεις αποθήκευσης ενέργειας, συμμετέχοντας παράλληλα σε διάφορες δοκιμές νέων πράσινων τεχνολογιών, προκειμένου να συμβάλει στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: JaakL/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ