
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η φινλανδική εταιρεία κρουαζιέρας Viking Line έχει καταφέρει να επιτύχει μείωση των παραγόμενων εκπομπών των πλοίων της κατά 30% ανά ναυτικό μίλι σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2008.
Η εταιρεία αποδίδει το συγκεκριμένο επίτευγμα σε ένα σύνολο δράσεων που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια προς αυτή την κατεύθυνση, από τις οποίες ξεχωρίζει η επένδυση 450 εκατ. ευρώ για την κατασκευή δύο φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων τα οποία επιχειρούν στη Βαλτική, του «Viking Grace» και του «Viking Glory».
To «Viking Grace», το οποίο πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι το 2013, καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο ως καύσιμο, κάτι που, σύμφωνα με τη Viking Line, προσφέρει μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου και των βλαβερών σωματιδίων κατά 85% αλλά και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 15% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο πλοίο κατανάλωσης πετρελαίου.
Το «Viking Glory», το οποίο εντάχθηκε στον στόλο της εταιρείας τον περασμένο Μάρτιο, κατασκευάστηκε από την Xiamen Shipbuilding Industry (XSI) στην Κίνα, είναι εξοπλισμένο με ένα Rotor Sail για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας, ενώ αποτελεί και το πρώτο πλοίο στον κόσμο που είναι εξοπλισμένο με τους κινητήρες διπλού καυσίμου Wärtsilä 31DF. Το πλοίο διαθέτει ακόμα ένα πλήθος καινοτόμων τεχνολογιών για τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, μεταξύ των οποίων και ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας της σουηδικής εταιρείας Climeon, το οποίο αξιοποιεί την αποβαλλόμενη θερμότητα από τους κινητήρες του πλοίου για σκοπούς θέρμανσης αλλά και για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Η Viking Line θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις που αφορούν τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα και τις λύσεις αποθήκευσης ενέργειας, συμμετέχοντας παράλληλα σε διάφορες δοκιμές νέων πράσινων τεχνολογιών, προκειμένου να συμβάλει στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: JaakL/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ