
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η φινλανδική εταιρεία κρουαζιέρας Viking Line έχει καταφέρει να επιτύχει μείωση των παραγόμενων εκπομπών των πλοίων της κατά 30% ανά ναυτικό μίλι σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2008.
Η εταιρεία αποδίδει το συγκεκριμένο επίτευγμα σε ένα σύνολο δράσεων που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια προς αυτή την κατεύθυνση, από τις οποίες ξεχωρίζει η επένδυση 450 εκατ. ευρώ για την κατασκευή δύο φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων τα οποία επιχειρούν στη Βαλτική, του «Viking Grace» και του «Viking Glory».
To «Viking Grace», το οποίο πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι το 2013, καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο ως καύσιμο, κάτι που, σύμφωνα με τη Viking Line, προσφέρει μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου και των βλαβερών σωματιδίων κατά 85% αλλά και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 15% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο πλοίο κατανάλωσης πετρελαίου.
Το «Viking Glory», το οποίο εντάχθηκε στον στόλο της εταιρείας τον περασμένο Μάρτιο, κατασκευάστηκε από την Xiamen Shipbuilding Industry (XSI) στην Κίνα, είναι εξοπλισμένο με ένα Rotor Sail για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας, ενώ αποτελεί και το πρώτο πλοίο στον κόσμο που είναι εξοπλισμένο με τους κινητήρες διπλού καυσίμου Wärtsilä 31DF. Το πλοίο διαθέτει ακόμα ένα πλήθος καινοτόμων τεχνολογιών για τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, μεταξύ των οποίων και ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας της σουηδικής εταιρείας Climeon, το οποίο αξιοποιεί την αποβαλλόμενη θερμότητα από τους κινητήρες του πλοίου για σκοπούς θέρμανσης αλλά και για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Η Viking Line θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις που αφορούν τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα και τις λύσεις αποθήκευσης ενέργειας, συμμετέχοντας παράλληλα σε διάφορες δοκιμές νέων πράσινων τεχνολογιών, προκειμένου να συμβάλει στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: JaakL/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ