
Το τρέχον έτος εκκίνησε δυναμικά για την αγορά των bulk carriers, με πληθώρα παραγόντων, όπως η περιορισμένη προσφορά, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες και η αυξημένη ζήτηση, να προσφέρουν υποστήριξη.
Ωστόσο, η πρόσφατη εικόνα της ναυλαγοράς εμφανίζει σημάδια αδυναμίας, με τους ναύλους και την κερδοφορία να καταγράφουν πτώση εντός του έτους. Σύμφωνα με την Clarksons, η εν λόγω εξέλιξη ήταν ιδιαίτερα έντονη για τα Capesizes.
Την Τρίτη 23 Αυγούστου, ο δείκτης των ναυλαγορών μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διαμορφώθηκε στις 1.271 μονάδες, αφότου κατέγραψε οριακή άνοδο μίας μονάδας. Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, ο δείκτης είχε διαμορφωθεί στις 1.270 μονάδες, χαμηλό 20 μηνών. Οι πτωτικές τάσεις στην αγορά των Capesizes αποδίδονται κυρίως στην περιορισμένη ζήτηση για χάλυβα και κατ’ επέκταση στην περιορισμένη ζήτηση για iron ore.
Όμως, οι εκτιμήσεις για το μέλλον προσφέρουν κάποια αισιοδοξία. Άλλωστε, η επανεκκίνηση των εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών σε συνάρτηση με μια δυνητική βελτίωση της κινεζικής οικονομίας το β’ εξάμηνο του έτους μπορούν να οδηγήσουν σε άνοδο της ζήτησης, σύμφωνα με την Clarksons.
Την ίδια ώρα, το περιορισμένο orderbook των bulk carriers σε συνδυασμό με τη λιμενική συμφόρηση και τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσφέρουν υποστήριξη στην αγορά από πλευράς προσφοράς.
Φωτό: Chris Linnett/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ