
Το τρέχον έτος εκκίνησε δυναμικά για την αγορά των bulk carriers, με πληθώρα παραγόντων, όπως η περιορισμένη προσφορά, η συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες και η αυξημένη ζήτηση, να προσφέρουν υποστήριξη.
Ωστόσο, η πρόσφατη εικόνα της ναυλαγοράς εμφανίζει σημάδια αδυναμίας, με τους ναύλους και την κερδοφορία να καταγράφουν πτώση εντός του έτους. Σύμφωνα με την Clarksons, η εν λόγω εξέλιξη ήταν ιδιαίτερα έντονη για τα Capesizes.
Την Τρίτη 23 Αυγούστου, ο δείκτης των ναυλαγορών μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου διαμορφώθηκε στις 1.271 μονάδες, αφότου κατέγραψε οριακή άνοδο μίας μονάδας. Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα 22 Αυγούστου, ο δείκτης είχε διαμορφωθεί στις 1.270 μονάδες, χαμηλό 20 μηνών. Οι πτωτικές τάσεις στην αγορά των Capesizes αποδίδονται κυρίως στην περιορισμένη ζήτηση για χάλυβα και κατ’ επέκταση στην περιορισμένη ζήτηση για iron ore.
Όμως, οι εκτιμήσεις για το μέλλον προσφέρουν κάποια αισιοδοξία. Άλλωστε, η επανεκκίνηση των εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών σε συνάρτηση με μια δυνητική βελτίωση της κινεζικής οικονομίας το β’ εξάμηνο του έτους μπορούν να οδηγήσουν σε άνοδο της ζήτησης, σύμφωνα με την Clarksons.
Την ίδια ώρα, το περιορισμένο orderbook των bulk carriers σε συνδυασμό με τη λιμενική συμφόρηση και τους επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσφέρουν υποστήριξη στην αγορά από πλευράς προσφοράς.
Φωτό: Chris Linnett/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…

Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…

Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…

Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…

Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…

Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…

Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…

Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ