
															Η ναυτιλιακή βιομηχανία προβλέπεται να δαπανήσει 931 εκατ. δολάρια σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης (AI) μέσα στο 2022, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση που δημοσιεύτηκε από τον Lloyd’s Register σε συνεργασία με την Thetius.
Το συγκεκριμένο ποσό αναμένεται μάλιστα να υπερδιπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 2,7 δισ. δολάρια έως το 2027 και σημειώνοντας ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 23%. Σύμφωνα με την έκθεση, τους τελευταίους 12 μήνες έχουν επενδυθεί 331 εκατ. δολάρια σε startups αλλά και σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αναπτύσσουν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τον ναυτιλιακό κλάδο, με επιπλέον 43 εκατ. δολάρια να χορηγούνται μέσω επιδοτήσεων σε όλο τον κόσμο για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών για τον ναυτιλιακό τομέα.
Η υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης από τον ναυτιλιακό κλάδο βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο, ωστόσο η αξιοποίησή τους μπορεί να προσφέρει τεράστιες δυνατότητες βελτιστοποίησης της απόδοσης ενός στόλου. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα περιπτώσεων χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την υποστήριξη της αυτόνομης πλοήγησης, τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών καθώς και συστήματα για την υποστήριξη των εργασιών συντήρησης και την καλύτερη παρακολούθηση της κατάστασης των πλοίων.
Σύμφωνα με την έκθεση, τα ψηφιακά δίδυμα, η μηχανική μάθηση, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP), τα νευρωνικά δίκτυα και η σύζευξη αισθητήρων αποτελούν κάποιες από τις αναδυόμενες περιπτώσεις χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης για την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων για τη ναυτιλία.
Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να προσφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου των πλοίων και ως εκ τούτου και των παραγόμενων εκπομπών CO2 και του λειτουργικού τους κόστους, μέσω της βελτιστοποίησης της ταχύτητας του πλοίου και της επιλογής της καταλληλότερης διαδρομής για το εκάστοτε ταξίδι. Παράλληλα, θα επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να μετρούν και να παρακολουθούν τα επίπεδα εκπομπών των πλοίων τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ