
Η ναυτιλιακή βιομηχανία προβλέπεται να δαπανήσει 931 εκατ. δολάρια σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης (AI) μέσα στο 2022, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση που δημοσιεύτηκε από τον Lloyd’s Register σε συνεργασία με την Thetius.
Το συγκεκριμένο ποσό αναμένεται μάλιστα να υπερδιπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 2,7 δισ. δολάρια έως το 2027 και σημειώνοντας ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 23%. Σύμφωνα με την έκθεση, τους τελευταίους 12 μήνες έχουν επενδυθεί 331 εκατ. δολάρια σε startups αλλά και σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αναπτύσσουν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για τον ναυτιλιακό κλάδο, με επιπλέον 43 εκατ. δολάρια να χορηγούνται μέσω επιδοτήσεων σε όλο τον κόσμο για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών για τον ναυτιλιακό τομέα.
Η υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης από τον ναυτιλιακό κλάδο βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο, ωστόσο η αξιοποίησή τους μπορεί να προσφέρει τεράστιες δυνατότητες βελτιστοποίησης της απόδοσης ενός στόλου. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα περιπτώσεων χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την υποστήριξη της αυτόνομης πλοήγησης, τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών καθώς και συστήματα για την υποστήριξη των εργασιών συντήρησης και την καλύτερη παρακολούθηση της κατάστασης των πλοίων.
Σύμφωνα με την έκθεση, τα ψηφιακά δίδυμα, η μηχανική μάθηση, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP), τα νευρωνικά δίκτυα και η σύζευξη αισθητήρων αποτελούν κάποιες από τις αναδυόμενες περιπτώσεις χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης για την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων για τη ναυτιλία.
Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να προσφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου των πλοίων και ως εκ τούτου και των παραγόμενων εκπομπών CO2 και του λειτουργικού τους κόστους, μέσω της βελτιστοποίησης της ταχύτητας του πλοίου και της επιλογής της καταλληλότερης διαδρομής για το εκάστοτε ταξίδι. Παράλληλα, θα επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να μετρούν και να παρακολουθούν τα επίπεδα εκπομπών των πλοίων τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ