
Ξεκινά σήμερα, Κυριακή 21 Αυγούστου, απεργία στο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της Βρετανίας, με τις κινητοποιήσεις να προβλέπεται να διαρκέσουν οκτώ ημέρες, καθώς συνεχίζεται ο απεργιακός πυρετός στη χώρα με τους εργαζόμενους σε πολλούς τομείς να ζητούν μισθολογικές αυξήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό ρεκόρ.
Έπειτα από τρεις ημέρες κινητοποιήσεων στα μέσα μεταφοράς, κυρίως τα τραίνα, ήρθε σήμερα η σειρά των εργαζομένων στο λιμάνι Φίλιξστοου να απεργήσουν. Πρόκειται για την πρώτη απεργία που πραγματοποιείται στο λιμάνι αυτό της ανατολικής Αγγλίας, στο οποίο φτάνουν ετησίως περίπου 4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, από το 1989.
Τα περίπου 1.900 μέλη του συνδικάτου Unite, στο οποίο ανήκουν χειριστές γερανών, μηχανημάτων και λιμενεργάτες, απέχουν από την εργασία τους ζητώντας αύξηση του μισθού τους, καθώς το κόστος διαβίωσης στη Βρετανία έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Ο πληθωρισμός έφτασε τον Ιούλιο το 10,1% σε ετήσια βάση και ενδέχεται να ξεπεράσει το 13% τον Οκτώβριο, το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφεται σε χώρα της G7.
«Το λιμάνι Φίλιξστοου είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2020 είχε κέρδη 61 εκ. λίρες (σχεδόν 72 εκ. ευρώ)», δήλωσε η Σάρον Γκρέιαμ γενική γραμματέας του Unite.
«Η διαχειρίστρια εταιρεία του Hutchinson Ports είναι τόσο πλούσια που την ίδια χρονιά διένειμε 99 εκ. λίρες στους μετόχους της. Κατά συνέπεια μπορεί να δώσει στους εργαζόμενους στο Φίλιξστοου μια σωστή αύξηση μισθού», πρόσθεσε.
Από την πλευρά της η εταιρεία δήλωσε «απογοητευμένη που το Unite δεν δέχθηκε την πρότασή μας να αναστείλει την απεργία και να έρθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να έχουμε εποικοδομητικές συνομιλίες ώστε να βρεθεί μια λύση».
Η Hutchinson Ports σημείωσε ότι πρότεινε αύξηση μισθών 8% κατά μέσο όρο και σχεδόν 10% για τους πιο χαμηλόμισθους, την οποία χαρακτήρισε «δίκαιη».
Η εταιρεία «λυπάται για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι κινητοποιήσεις στις βρετανικές αλυσίδες ανεφοδιασμού» και πρόσθεσε ότι εργάζεται με τους πελάτες της προκειμένου «να περιορίσει τα προβλήματα».
Πηγή από το λιμάνι επεσήμανε ωστόσο ότι οι απεργίες θα είναι κάτι «ενοχλητικό, αλλά όχι καταστροφικό», καθώς η αλυσίδα ανεφοδιασμού έχει συνηθίσει στα προβλήματα μετά την πανδημία covid-19.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εντυπωσιακή πορεία κατέγραψε η ΟΛΠ Α.Ε. για το οικονομικό έτος 2024, παρουσιάζοντας νέα ιστορικά υψηλά σε έσοδα, κερδοφορία και προτεινόμενο μέρισμα, κατά την ετήσια…
Στην ενίσχυση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού με βιώσιμο τρόπο επενδύει ο κολοσσός της liner ναυτιλίας CMA CGM. Ειδικότερα, η CEVA Logistics του ομίλου εγκαινιάζει…
Το Ιράκ αναμένεται να ρίξει ταχύτητα στις εξαγωγές πετρελαίου τις ερχόμενες εβδομάδες. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, το Ιράκ προβλέπεται πως θα εξάγει…
Ανάσα για το θαλάσσιο εμπόριο αποτελεί η πρόσφατη «εκεχειρία» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Xeneta, το παράθυρο…
Η ηλεκτροπαραγωγή της Νότιας Κορέας βασίζεται σε ιδιαίτερα σημαντικό βαθμό στην πυρηνική ενέργεια, με το 2024 να αποτελεί έτος-σταθμό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Αύξηση 2,9% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Απρίλιο εφέτος. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον συγκεκριμένο μήνα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 24.404…
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της EMSA για το εργατικό δυναμικό στη θάλασσα. Η στατιστική επισκόπηση που παρουσιάζεται σε σχετική έκθεση βασίζεται σε δεδομένα που…
Η αμερικανική πίεση στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας έχει προκαλέσει σκοπέλους και για τους Κινέζους εισαγωγείς, οι οποίοι εμφανίζονται διστακτικοί στο να συνεχίσουν να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ