
Ξεκινά σήμερα, Κυριακή 21 Αυγούστου, απεργία στο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της Βρετανίας, με τις κινητοποιήσεις να προβλέπεται να διαρκέσουν οκτώ ημέρες, καθώς συνεχίζεται ο απεργιακός πυρετός στη χώρα με τους εργαζόμενους σε πολλούς τομείς να ζητούν μισθολογικές αυξήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό ρεκόρ.
Έπειτα από τρεις ημέρες κινητοποιήσεων στα μέσα μεταφοράς, κυρίως τα τραίνα, ήρθε σήμερα η σειρά των εργαζομένων στο λιμάνι Φίλιξστοου να απεργήσουν. Πρόκειται για την πρώτη απεργία που πραγματοποιείται στο λιμάνι αυτό της ανατολικής Αγγλίας, στο οποίο φτάνουν ετησίως περίπου 4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, από το 1989.
Τα περίπου 1.900 μέλη του συνδικάτου Unite, στο οποίο ανήκουν χειριστές γερανών, μηχανημάτων και λιμενεργάτες, απέχουν από την εργασία τους ζητώντας αύξηση του μισθού τους, καθώς το κόστος διαβίωσης στη Βρετανία έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Ο πληθωρισμός έφτασε τον Ιούλιο το 10,1% σε ετήσια βάση και ενδέχεται να ξεπεράσει το 13% τον Οκτώβριο, το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφεται σε χώρα της G7.
«Το λιμάνι Φίλιξστοου είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2020 είχε κέρδη 61 εκ. λίρες (σχεδόν 72 εκ. ευρώ)», δήλωσε η Σάρον Γκρέιαμ γενική γραμματέας του Unite.
«Η διαχειρίστρια εταιρεία του Hutchinson Ports είναι τόσο πλούσια που την ίδια χρονιά διένειμε 99 εκ. λίρες στους μετόχους της. Κατά συνέπεια μπορεί να δώσει στους εργαζόμενους στο Φίλιξστοου μια σωστή αύξηση μισθού», πρόσθεσε.
Από την πλευρά της η εταιρεία δήλωσε «απογοητευμένη που το Unite δεν δέχθηκε την πρότασή μας να αναστείλει την απεργία και να έρθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να έχουμε εποικοδομητικές συνομιλίες ώστε να βρεθεί μια λύση».
Η Hutchinson Ports σημείωσε ότι πρότεινε αύξηση μισθών 8% κατά μέσο όρο και σχεδόν 10% για τους πιο χαμηλόμισθους, την οποία χαρακτήρισε «δίκαιη».
Η εταιρεία «λυπάται για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι κινητοποιήσεις στις βρετανικές αλυσίδες ανεφοδιασμού» και πρόσθεσε ότι εργάζεται με τους πελάτες της προκειμένου «να περιορίσει τα προβλήματα».
Πηγή από το λιμάνι επεσήμανε ωστόσο ότι οι απεργίες θα είναι κάτι «ενοχλητικό, αλλά όχι καταστροφικό», καθώς η αλυσίδα ανεφοδιασμού έχει συνηθίσει στα προβλήματα μετά την πανδημία covid-19.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ