
H αγορά των δεξαμενόπλοιων θα έρθει αντιμέτωπη με σωρεία προκλήσεων το προσεχές διάστημα, ωστόσο οι συμμετέχοντες στην εν λόγω αγορά έχουν ορισμένους λόγους για να χαμογελούν, σημειώνει η Gibson Shipbrokers στην εβδομαδιαία ανάλυσή της.
Η διαφαινόμενη οικονομική κρίση είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση πετρελαίου, ενώ στην Κίνα η πολιτική μηδενικής ανοχής θα επιβραδύνει τις εισαγωγές, ιδιαίτερα σε περίπτωση που τεθούν ξανά σε εφαρμογή περιοριστικά μέτρα. Παράλληλα, στη Μέση Ανατολή, εγχώρια διυλιστήρια επισπεύδουν τα αναπτυξιακά τους σχέδια, με αποτέλεσμα περισσότερο εγχώρια παραγόμενο πετρέλαιο να προορίζεται για τις εγχώριες αγορές. Πηγή αβεβαιότητας για τη ζήτηση αποτελεί επίσης η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote, η οποία αυτομάτως θα μεταφραστεί σε πτώση των εξαγωγών, όπως σημειώνει η Gibson.
Στο μέτωπο της προσφοράς, 110 ακόμα δεξαμενόπλοια αναμένεται να παραδοθούν έως το τέλος του έτους, ενώ η πτώση της δραστηριότητας στις κατασκευές θα ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές scrap, περιορίζοντας τις διαλύσεις. Ακόμη, μόλις εφαρμοστεί το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό αργό, αναμένεται αύξηση του παράνομου και επανενεργοποίηση του λεγόμενου «στόλου-φάντασμα», περιορίζοντας τις ευκαιρίες για τον υπάρχοντα στόλο που επιχειρεί διεθνώς.
Από την άλλη, η νέα νόρμα που έχει δημιουργηθεί στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων έχει αυξήσει τα τονομίλια, καθώς περισσότερα φορτία καταφθάνουν στην Ευρώπη από τη Μέση Ανατολή, τη Δυτική Αφρική και το US Gulf. Την ίδια στιγμή, ρεαλιστικό φαντάζει το σενάριο αντικατάστασης του ακριβότερου αερίου με το πιο
φθηνό πετρέλαιο για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτροπαραγωγής. Από την πλευρά της προσφοράς, δεν θα πρέπει να παραλειφθεί ότι το 2023 νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα κάνουν την εμφάνισή τους και ως εκ τούτου τα παλαιότερα πλοία θα αναγκαστούν να εξέλθουν από την αγορά. H Gibson αναμένει ισχυρή μεταβλητότητα στους ναύλους τον Δεκέμβριο και τους υπόλοιπους χειμερινούς μήνες, λόγω της εφαρμογής του εμπάργκο αλλά και εποχικών παραγόντων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ