
H αγορά των δεξαμενόπλοιων θα έρθει αντιμέτωπη με σωρεία προκλήσεων το προσεχές διάστημα, ωστόσο οι συμμετέχοντες στην εν λόγω αγορά έχουν ορισμένους λόγους για να χαμογελούν, σημειώνει η Gibson Shipbrokers στην εβδομαδιαία ανάλυσή της.
Η διαφαινόμενη οικονομική κρίση είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση πετρελαίου, ενώ στην Κίνα η πολιτική μηδενικής ανοχής θα επιβραδύνει τις εισαγωγές, ιδιαίτερα σε περίπτωση που τεθούν ξανά σε εφαρμογή περιοριστικά μέτρα. Παράλληλα, στη Μέση Ανατολή, εγχώρια διυλιστήρια επισπεύδουν τα αναπτυξιακά τους σχέδια, με αποτέλεσμα περισσότερο εγχώρια παραγόμενο πετρέλαιο να προορίζεται για τις εγχώριες αγορές. Πηγή αβεβαιότητας για τη ζήτηση αποτελεί επίσης η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote, η οποία αυτομάτως θα μεταφραστεί σε πτώση των εξαγωγών, όπως σημειώνει η Gibson.
Στο μέτωπο της προσφοράς, 110 ακόμα δεξαμενόπλοια αναμένεται να παραδοθούν έως το τέλος του έτους, ενώ η πτώση της δραστηριότητας στις κατασκευές θα ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές scrap, περιορίζοντας τις διαλύσεις. Ακόμη, μόλις εφαρμοστεί το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό αργό, αναμένεται αύξηση του παράνομου και επανενεργοποίηση του λεγόμενου «στόλου-φάντασμα», περιορίζοντας τις ευκαιρίες για τον υπάρχοντα στόλο που επιχειρεί διεθνώς.
Από την άλλη, η νέα νόρμα που έχει δημιουργηθεί στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων έχει αυξήσει τα τονομίλια, καθώς περισσότερα φορτία καταφθάνουν στην Ευρώπη από τη Μέση Ανατολή, τη Δυτική Αφρική και το US Gulf. Την ίδια στιγμή, ρεαλιστικό φαντάζει το σενάριο αντικατάστασης του ακριβότερου αερίου με το πιο
φθηνό πετρέλαιο για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτροπαραγωγής. Από την πλευρά της προσφοράς, δεν θα πρέπει να παραλειφθεί ότι το 2023 νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα κάνουν την εμφάνισή τους και ως εκ τούτου τα παλαιότερα πλοία θα αναγκαστούν να εξέλθουν από την αγορά. H Gibson αναμένει ισχυρή μεταβλητότητα στους ναύλους τον Δεκέμβριο και τους υπόλοιπους χειμερινούς μήνες, λόγω της εφαρμογής του εμπάργκο αλλά και εποχικών παραγόντων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ