
H αγορά των δεξαμενόπλοιων θα έρθει αντιμέτωπη με σωρεία προκλήσεων το προσεχές διάστημα, ωστόσο οι συμμετέχοντες στην εν λόγω αγορά έχουν ορισμένους λόγους για να χαμογελούν, σημειώνει η Gibson Shipbrokers στην εβδομαδιαία ανάλυσή της.
Η διαφαινόμενη οικονομική κρίση είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση πετρελαίου, ενώ στην Κίνα η πολιτική μηδενικής ανοχής θα επιβραδύνει τις εισαγωγές, ιδιαίτερα σε περίπτωση που τεθούν ξανά σε εφαρμογή περιοριστικά μέτρα. Παράλληλα, στη Μέση Ανατολή, εγχώρια διυλιστήρια επισπεύδουν τα αναπτυξιακά τους σχέδια, με αποτέλεσμα περισσότερο εγχώρια παραγόμενο πετρέλαιο να προορίζεται για τις εγχώριες αγορές. Πηγή αβεβαιότητας για τη ζήτηση αποτελεί επίσης η έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote, η οποία αυτομάτως θα μεταφραστεί σε πτώση των εξαγωγών, όπως σημειώνει η Gibson.
Στο μέτωπο της προσφοράς, 110 ακόμα δεξαμενόπλοια αναμένεται να παραδοθούν έως το τέλος του έτους, ενώ η πτώση της δραστηριότητας στις κατασκευές θα ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές scrap, περιορίζοντας τις διαλύσεις. Ακόμη, μόλις εφαρμοστεί το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό αργό, αναμένεται αύξηση του παράνομου και επανενεργοποίηση του λεγόμενου «στόλου-φάντασμα», περιορίζοντας τις ευκαιρίες για τον υπάρχοντα στόλο που επιχειρεί διεθνώς.
Από την άλλη, η νέα νόρμα που έχει δημιουργηθεί στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων έχει αυξήσει τα τονομίλια, καθώς περισσότερα φορτία καταφθάνουν στην Ευρώπη από τη Μέση Ανατολή, τη Δυτική Αφρική και το US Gulf. Την ίδια στιγμή, ρεαλιστικό φαντάζει το σενάριο αντικατάστασης του ακριβότερου αερίου με το πιο
φθηνό πετρέλαιο για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτροπαραγωγής. Από την πλευρά της προσφοράς, δεν θα πρέπει να παραλειφθεί ότι το 2023 νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα κάνουν την εμφάνισή τους και ως εκ τούτου τα παλαιότερα πλοία θα αναγκαστούν να εξέλθουν από την αγορά. H Gibson αναμένει ισχυρή μεταβλητότητα στους ναύλους τον Δεκέμβριο και τους υπόλοιπους χειμερινούς μήνες, λόγω της εφαρμογής του εμπάργκο αλλά και εποχικών παραγόντων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ