
Έπειτα από την πολυαναμενόμενη συνάντηση των μελών του OPEC+, αποφασίσθηκε ότι η παραγωγή πετρελαίου ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο θα αυξηθεί μεν αλλά οριακά καθώς η Σαουδική Αραβία επιχειρεί να κατευνάσει τις ανησυχίες των δυτικών συμμάχων της χωρίς να ενεργοποιήσει την πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητά της. Συγκεκριμένα, η συμφωνηθείσα αύξηση αφορά 100.000 βαρέλια ανά ημέρα ή αλλιώς 0,1% της παγκόσμιας ζήτησης, η οποία αποτελεί μια από τις μικρότερες αυξήσεις στην ιστορία του Οργανισμού και ενδέχεται να προβληματίσει τις δυτικές χώρες, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες συναντήσεις του πρίγκηπα Mohammed bin Salman με τους Μπάιντεν και Μακρόν.
Η εν λόγω απόφαση έγκειται στις προσπάθειες του Ριάντ να ισορροπήσει διπλωματικά μεταξύ Δύσης και Ρωσίας χρησιμοποιώντας το πετρέλαιο για να τα καταφέρει. Σύμφωνα με αναλυτές της JPMorgan, η Σαουδική Αραβία προσπαθεί να ικανοποιήσει τα αιτήματα δυτικών χωρών για αύξηση της παραγωγής και ταυτόχρονα να έχει επαρκή αποθέματα για την ίδια. Ουσιαστικά, η μικρή αύξηση της Σαουδικής Αραβίας στη παραγωγή πετρελαίου δεν πρόκειται να αλλάξει τις ισορροπίες στην αγορά, χωρίς όμως κάποιος να μπορεί να τους κατηγορήσει για απραγία, ανέφεραν οι αναλυτές. Πάντως μετά τις κυρώσεις στη Ρωσία, δεν είναι λίγες οι φωνές που σημειώνουν ότι το Βασίλειο και οι σύμμαχοί του στον Κόλπο δεν θα μπορέσουν να καλύψουν το κενό που θα αφήσει η Μόσχα.
Την ίδια ώρα, η κρατική διοίκηση των ΗΠΑ προσπάθησε να παρουσιάσει ως ασήμαντη την εν λόγω αύξηση, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν καθοδική πορεία τις τελευταίες εβδομάδες. Η Ουάσιγκτον επιθυμεί την εδραίωση χαμηλών τιμών πετρελαίου με τις χώρες του Περσικού Κόλπου να αναζητούν στενότερη συνεργασία και στρατιωτική υποστήριξη από τις ΗΠΑ.
Τέλος, επισημαίνεται πως η Σαουδική Αραβία παράγει 11 εκατ. βαρέλια αργού ανά ημέρα, ποσότητα που αγγίζει σχεδόν τη μέγιστη παραγωγική ικανότητα της χώρας. Συνεπώς εγείρονται ερωτηματικά για το κατά πόσο θα συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό παραγωγής ενόψει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ