
Έπειτα από την πολυαναμενόμενη συνάντηση των μελών του OPEC+, αποφασίσθηκε ότι η παραγωγή πετρελαίου ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο θα αυξηθεί μεν αλλά οριακά καθώς η Σαουδική Αραβία επιχειρεί να κατευνάσει τις ανησυχίες των δυτικών συμμάχων της χωρίς να ενεργοποιήσει την πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητά της. Συγκεκριμένα, η συμφωνηθείσα αύξηση αφορά 100.000 βαρέλια ανά ημέρα ή αλλιώς 0,1% της παγκόσμιας ζήτησης, η οποία αποτελεί μια από τις μικρότερες αυξήσεις στην ιστορία του Οργανισμού και ενδέχεται να προβληματίσει τις δυτικές χώρες, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες συναντήσεις του πρίγκηπα Mohammed bin Salman με τους Μπάιντεν και Μακρόν.
Η εν λόγω απόφαση έγκειται στις προσπάθειες του Ριάντ να ισορροπήσει διπλωματικά μεταξύ Δύσης και Ρωσίας χρησιμοποιώντας το πετρέλαιο για να τα καταφέρει. Σύμφωνα με αναλυτές της JPMorgan, η Σαουδική Αραβία προσπαθεί να ικανοποιήσει τα αιτήματα δυτικών χωρών για αύξηση της παραγωγής και ταυτόχρονα να έχει επαρκή αποθέματα για την ίδια. Ουσιαστικά, η μικρή αύξηση της Σαουδικής Αραβίας στη παραγωγή πετρελαίου δεν πρόκειται να αλλάξει τις ισορροπίες στην αγορά, χωρίς όμως κάποιος να μπορεί να τους κατηγορήσει για απραγία, ανέφεραν οι αναλυτές. Πάντως μετά τις κυρώσεις στη Ρωσία, δεν είναι λίγες οι φωνές που σημειώνουν ότι το Βασίλειο και οι σύμμαχοί του στον Κόλπο δεν θα μπορέσουν να καλύψουν το κενό που θα αφήσει η Μόσχα.
Την ίδια ώρα, η κρατική διοίκηση των ΗΠΑ προσπάθησε να παρουσιάσει ως ασήμαντη την εν λόγω αύξηση, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν καθοδική πορεία τις τελευταίες εβδομάδες. Η Ουάσιγκτον επιθυμεί την εδραίωση χαμηλών τιμών πετρελαίου με τις χώρες του Περσικού Κόλπου να αναζητούν στενότερη συνεργασία και στρατιωτική υποστήριξη από τις ΗΠΑ.
Τέλος, επισημαίνεται πως η Σαουδική Αραβία παράγει 11 εκατ. βαρέλια αργού ανά ημέρα, ποσότητα που αγγίζει σχεδόν τη μέγιστη παραγωγική ικανότητα της χώρας. Συνεπώς εγείρονται ερωτηματικά για το κατά πόσο θα συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό παραγωγής ενόψει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ