
H κανονικότητα επέστρεψε στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DSME μετά τη λήξη της πολυήμερης απεργίας των εργαζομένων.
Οι εργασίες ξαναξεκίνησαν, ενώ η διοίκηση του ναυπηγείου ανακοίνωσε πρόσφατα την εξασφάλιση ενός ακόμα συμβολαίου, αξίας $500 εκατ., για την κατασκευή δύο LNG carriers, με παράδοση το 2026. H DSME αυξάνει τις παραγγελίες της, έχοντας ήδη επιτύχει τα τρία τέταρτα του ετήσιου στόχου παραγγελιών για φέτος, ενώ βρισκόμαστε στα μέσα του έτους.
Παρά τις καλές επιδόσεις του νοτιοκορεατικού ναυπηγικού κολοσσού, οι οικονομικές της απώλειες το α’ τρίμηνο άγγιξαν τα $600 εκατ., ενώ συνολικά το 2021 έφτασαν τα $1,3 δισ. Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για απώλειες ύψους σχεδόν $6 δισ. από το 1998, όταν και η Korean Development Bank (KDB) αναμείχθηκε στη μετοχική της σύνθεση προκειμένου να τη σώσουν από τη χρεοκοπία.
Η KDB έσπευσε πρόσφατα να διαψεύσει δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για επιτάχυνση της πώλησης της DSME. Συγκεκριμένα, η Korea Economic Daily ανέφερε ότι η τράπεζα, στις αρχές του 2022, προσέλαβε συμβούλους για να εξετάσουν τις προοπτικές πώλησης του ναυπηγικού ομίλου και ενώ η συγχώνευση με την HHI οδηγούνταν σε ναυάγιο λόγω αντιρρήσεων της ΕΕ.
Δημοσιεύματα άλλων νοτιοκορεατικών ΜΜΕ υπογράμμιζαν ότι η KDB εξετάζει τη διάσπαση του ναυπηγείου σε δύο units: ένα θα αφορούσε κατασκευές εμπορικών πλοίων και ένα πολεμικών πλοίων. Τα ίδια δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η εν λόγω κίνηση θα βοηθούσε στη μετέπειτα ιδιωτικοποίηση της DSME. Το 2021, η KDB προέβη στην πώληση μικρότερων ναυπηγείων, όπως τα Hanjin και STX.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ