
H κανονικότητα επέστρεψε στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DSME μετά τη λήξη της πολυήμερης απεργίας των εργαζομένων.
Οι εργασίες ξαναξεκίνησαν, ενώ η διοίκηση του ναυπηγείου ανακοίνωσε πρόσφατα την εξασφάλιση ενός ακόμα συμβολαίου, αξίας $500 εκατ., για την κατασκευή δύο LNG carriers, με παράδοση το 2026. H DSME αυξάνει τις παραγγελίες της, έχοντας ήδη επιτύχει τα τρία τέταρτα του ετήσιου στόχου παραγγελιών για φέτος, ενώ βρισκόμαστε στα μέσα του έτους.
Παρά τις καλές επιδόσεις του νοτιοκορεατικού ναυπηγικού κολοσσού, οι οικονομικές της απώλειες το α’ τρίμηνο άγγιξαν τα $600 εκατ., ενώ συνολικά το 2021 έφτασαν τα $1,3 δισ. Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για απώλειες ύψους σχεδόν $6 δισ. από το 1998, όταν και η Korean Development Bank (KDB) αναμείχθηκε στη μετοχική της σύνθεση προκειμένου να τη σώσουν από τη χρεοκοπία.
Η KDB έσπευσε πρόσφατα να διαψεύσει δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για επιτάχυνση της πώλησης της DSME. Συγκεκριμένα, η Korea Economic Daily ανέφερε ότι η τράπεζα, στις αρχές του 2022, προσέλαβε συμβούλους για να εξετάσουν τις προοπτικές πώλησης του ναυπηγικού ομίλου και ενώ η συγχώνευση με την HHI οδηγούνταν σε ναυάγιο λόγω αντιρρήσεων της ΕΕ.
Δημοσιεύματα άλλων νοτιοκορεατικών ΜΜΕ υπογράμμιζαν ότι η KDB εξετάζει τη διάσπαση του ναυπηγείου σε δύο units: ένα θα αφορούσε κατασκευές εμπορικών πλοίων και ένα πολεμικών πλοίων. Τα ίδια δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η εν λόγω κίνηση θα βοηθούσε στη μετέπειτα ιδιωτικοποίηση της DSME. Το 2021, η KDB προέβη στην πώληση μικρότερων ναυπηγείων, όπως τα Hanjin και STX.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ