
Η ναυτιλιακή εταιρεία Neda Maritime Agency εμπιστεύτηκε τον νηογνώμονα DNV για την αξιολόγηση της επίδρασης των επιστρώσεων χαμηλής τριβής στην ταχύτητα αναφοράς που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του EEXI του Aframax δεξαμενόπλοιου «M/T SUVRETTA» της εταιρείας.
Το χωρητικότητας 109.250 MT δεξαμενόπλοιο, το οποίο φέρει την ελληνική σημαία, έγινε έτσι το πρώτο πλοίο στο οποίο η αξιολόγηση του EEXI λαμβάνει υπόψη την επίδραση της επίστρωσης του κύτους του.
Για την εκτίμηση της επίδρασης, η International Paint, η οποία προμήθευσε την επίστρωση, υπολόγισε τη μείωση των συντελεστών αντίστασης τριβής (ΔCF) βάσει του σχεδίου βαφής που εφαρμόστηκε στο πλοίο, ενώ στη συνέχεια ο DNV προχώρησε στον υπολογισμό της νέας καμπύλης ταχύτητας-ισχύος πρόωσης του πλοίου. Στην περίπτωση του «M/T SUVRETTA», η εφαρμογή επίστρωσης χαμηλής τριβής είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της ταχύτητας αναφοράς του πλοίου κατά 0,17 κόμβους, οδηγώντας έτσι σε νέα ταχύτητα αναφοράς (Vref) 14,87 κόμβων. Τέλος, η νέα καμπύλη ταχύτητας-ισχύος χρησιμοποιήθηκε από τη Neda για την προετοιμασία του EEXI Technical File, το οποίο στη συνέχεια ενέκρινε ο DNV.
H Neda Maritime Agency διαχειρίζεται σήμερα 26 σύγχρονα δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία και αποτελεί μία από τις παλαιότερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, μετρώντας περισσότερα από 140 χρόνια στον ναυτιλιακό κλάδο και προσφέροντας στους πελάτες της υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς με επίκεντρο την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ