
Η επικείμενη μεταφορά ουκρανικών σιτηρών αντιμετωπίζει πληθώρα προκλήσεων, που επηρεάζουν όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα αλλά και την παγκόσμια οικονομία. Μια πολύ σημαντική πρόκληση είναι η ανάγκη επάνδρωσης των πλοίων μεταφοράς ουκρανικών σιτηρών, καθώς λίγοι είναι εκείνοι οι ναυτικοί που προθυμοποιούνται για το εν λόγω ταξίδι.
Ειδικότερα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, κατά την εκκίνηση της ρωσικής εισβολής, περίπου 2.000 ναυτικοί αποκλείστηκαν σε 94 πλοία σε ουκρανικούς λιμένες. Πλέον περίπου 450 βρίσκονται ακόμη επάνω στα εναπομείναντα 80 πλοία στη Μαύρη Θάλασσα.
Σύμφωνα με το Reuters, το κύριο πρόβλημα είναι πως πολύ λίγοι ναυτικοί προθυμοποιούνται να ταξιδέψουν στην περιοχή, εκφράζοντας ανησυχίες για την ασφάλειά τους. Οι ανησυχίες αυτές πηγάζουν από την απώλεια δύο ναυτικών, τη βύθιση δύο πλοίων και τις ρίψεις βλημάτων σε επτά πλοία.
Επιπρόσθετα, ο γ.γ. του International Transport Workers’ Federation (ITF), Stephen Cotton, υπογράμμισε πως μέχρι τη δημιουργία ενός ασφαλούς διαδρόμου για την εξαγωγή των ουκρανικών σιτηρών και την απομάκρυνση των θαλάσσιων ναρκών, οι ναυτικοί διατρέχουν σημαντικό κίνδυνο. Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος του trading house Archer-Daniels-Midland, Juan Luciano, σημείωσε πως εγείρονται ερωτηματικά για τις ασφαλίσεις των πλοίων και πως οι πρώτες εξαγωγικές ροές ουκρανικών σιτηρών θα είναι πιο μικρές αλλά σταδιακά θα αυξηθούν.
Τέλος, είναι υψίστης σημασίας τα συγκεκριμένα πλοία να επανδρωθούν και από Ουκρανούς ναυτικούς, εξίσωση η οποία είναι εξίσου δύσκολη, καθώς υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με τη μετακίνηση Ουκρανών από τη χώρα, σύμφωνα με τον σύμβουλο του Ζελένσκι, Μικαΐλο Ποντολιάκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ