
Η επικείμενη μεταφορά ουκρανικών σιτηρών αντιμετωπίζει πληθώρα προκλήσεων, που επηρεάζουν όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα αλλά και την παγκόσμια οικονομία. Μια πολύ σημαντική πρόκληση είναι η ανάγκη επάνδρωσης των πλοίων μεταφοράς ουκρανικών σιτηρών, καθώς λίγοι είναι εκείνοι οι ναυτικοί που προθυμοποιούνται για το εν λόγω ταξίδι.
Ειδικότερα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, κατά την εκκίνηση της ρωσικής εισβολής, περίπου 2.000 ναυτικοί αποκλείστηκαν σε 94 πλοία σε ουκρανικούς λιμένες. Πλέον περίπου 450 βρίσκονται ακόμη επάνω στα εναπομείναντα 80 πλοία στη Μαύρη Θάλασσα.
Σύμφωνα με το Reuters, το κύριο πρόβλημα είναι πως πολύ λίγοι ναυτικοί προθυμοποιούνται να ταξιδέψουν στην περιοχή, εκφράζοντας ανησυχίες για την ασφάλειά τους. Οι ανησυχίες αυτές πηγάζουν από την απώλεια δύο ναυτικών, τη βύθιση δύο πλοίων και τις ρίψεις βλημάτων σε επτά πλοία.
Επιπρόσθετα, ο γ.γ. του International Transport Workers’ Federation (ITF), Stephen Cotton, υπογράμμισε πως μέχρι τη δημιουργία ενός ασφαλούς διαδρόμου για την εξαγωγή των ουκρανικών σιτηρών και την απομάκρυνση των θαλάσσιων ναρκών, οι ναυτικοί διατρέχουν σημαντικό κίνδυνο. Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος του trading house Archer-Daniels-Midland, Juan Luciano, σημείωσε πως εγείρονται ερωτηματικά για τις ασφαλίσεις των πλοίων και πως οι πρώτες εξαγωγικές ροές ουκρανικών σιτηρών θα είναι πιο μικρές αλλά σταδιακά θα αυξηθούν.
Τέλος, είναι υψίστης σημασίας τα συγκεκριμένα πλοία να επανδρωθούν και από Ουκρανούς ναυτικούς, εξίσωση η οποία είναι εξίσου δύσκολη, καθώς υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με τη μετακίνηση Ουκρανών από τη χώρα, σύμφωνα με τον σύμβουλο του Ζελένσκι, Μικαΐλο Ποντολιάκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ