
Η επικείμενη μεταφορά ουκρανικών σιτηρών αντιμετωπίζει πληθώρα προκλήσεων, που επηρεάζουν όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα αλλά και την παγκόσμια οικονομία. Μια πολύ σημαντική πρόκληση είναι η ανάγκη επάνδρωσης των πλοίων μεταφοράς ουκρανικών σιτηρών, καθώς λίγοι είναι εκείνοι οι ναυτικοί που προθυμοποιούνται για το εν λόγω ταξίδι.
Ειδικότερα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, κατά την εκκίνηση της ρωσικής εισβολής, περίπου 2.000 ναυτικοί αποκλείστηκαν σε 94 πλοία σε ουκρανικούς λιμένες. Πλέον περίπου 450 βρίσκονται ακόμη επάνω στα εναπομείναντα 80 πλοία στη Μαύρη Θάλασσα.
Σύμφωνα με το Reuters, το κύριο πρόβλημα είναι πως πολύ λίγοι ναυτικοί προθυμοποιούνται να ταξιδέψουν στην περιοχή, εκφράζοντας ανησυχίες για την ασφάλειά τους. Οι ανησυχίες αυτές πηγάζουν από την απώλεια δύο ναυτικών, τη βύθιση δύο πλοίων και τις ρίψεις βλημάτων σε επτά πλοία.
Επιπρόσθετα, ο γ.γ. του International Transport Workers’ Federation (ITF), Stephen Cotton, υπογράμμισε πως μέχρι τη δημιουργία ενός ασφαλούς διαδρόμου για την εξαγωγή των ουκρανικών σιτηρών και την απομάκρυνση των θαλάσσιων ναρκών, οι ναυτικοί διατρέχουν σημαντικό κίνδυνο. Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος του trading house Archer-Daniels-Midland, Juan Luciano, σημείωσε πως εγείρονται ερωτηματικά για τις ασφαλίσεις των πλοίων και πως οι πρώτες εξαγωγικές ροές ουκρανικών σιτηρών θα είναι πιο μικρές αλλά σταδιακά θα αυξηθούν.
Τέλος, είναι υψίστης σημασίας τα συγκεκριμένα πλοία να επανδρωθούν και από Ουκρανούς ναυτικούς, εξίσωση η οποία είναι εξίσου δύσκολη, καθώς υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με τη μετακίνηση Ουκρανών από τη χώρα, σύμφωνα με τον σύμβουλο του Ζελένσκι, Μικαΐλο Ποντολιάκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ