
Την Παρασκευή 22 Ιουλίου υπεγράφη συμφωνία μεταξύ της Ρωσίας, της Ουκρανίας, της Τουρκίας και των Ηνωμένων Εθνών για τη μεταφορά σιτηρών από τρεις ουκρανικούς λιμένες: τον λιμένα του Yuzhne, του Chornomorsk και της Οδησσού. Οι τρεις αυτοί λιμένες είναι σημαντικοί για το εμπόριο, καθώς το 65% της συνολικής εξαγωγικής δραστηριότητας σιτηρών από την Ουκρανία τα τελευταία πέντε χρόνια λαμβάνει χώρα μέσω αυτών. Ωστόσο υπάρχουν ενδοιασμοί σχετικά με την ομαλή εξαγωγή σιτηρών στην παρούσα φάση.
Η διαθέσιμη ποσότητα ουκρανικών σιτηρών προς εξαγωγή ξεπερνά τους 20 εκατ. τόνους, ενώ η Ένωση Εμπόρων Σιτηρών της χώρας (UGA) αναμένει επιπλέον 25 εκατ. τόνους από τη φετινή σοδειά.
Τα Ηνωμένα Έθνη ευελπιστούν στην αύξηση της μηνιαίας εξαγωγής σιτηρών κατά 5 εκατ. τόνους, αλλά, σύμφωνα με τον Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO, τα εν λόγω λιμάνια δεν έχουν διαχειριστεί τα τελευταία χρόνια τόσο μεγάλες ποσότητες. Επιπλέον, ο ίδιος υπογραμμίζει τον κίνδυνο που υπάρχει για τις συγκεκριμένες μεταφορές, καθώς και τα αναμενόμενα υψηλά ναύλα, ως μέσο αντιστάθμισης αυτού του κινδύνου.
Τέλος, δεδομένων των περιορισμένων αποθεμάτων σιταριού και κριθαριού στον πλανήτη, η επιστροφή των ουκρανικών σιτηρών στην παγκόσμια αγορά ενδέχεται να ευνοήσει την αγορά των Panamaxes, Supramaxes και Handysizes. Δεν παραλείπεται ακόμα η συμβολή της συμφωνίας στην καταπολέμηση του πληθωρισμού, της ενδεχόμενης επισιτιστικής κρίσης και στη θωράκιση της παγκόσμιας οικονομίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ