
Oι συνιστώσες στην αγορά containerships καθώς και η σημαντική επίδραση της εκρηκτικής ανόδου της ζήτησης εντός των πανδημικών ετών έφεραν σημαντικές αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο. Η spot ναυλαγορά κατέγραψε εκρηκτική άνοδο, με τους ναύλους των συμβολαίων χρονοναύλωσης να καρπώνονται τα spillover φαινόμενα της εν λόγω ανόδου. Στο πλαίσιο αυτό, παρότι οι ναύλοι στη spot αγορά βρίσκονται σε πτωτική πορεία, εκείνοι στη long-term αγορά δεν έχουν πληγεί ακόμη εξίσου σημαντικά.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Xeneta, καθώς πρότερα συμβόλαια χρονοναύλωσης μακράς διαρκείας ολοκληρώνονται, η σύναψη νέων συμφωνιών πραγματοποιείται σε αρκετά υψηλότερους ναύλους. Συνεπώς, ο μέσος όρος των ναύλων σε συμβόλαια χρονοναύλωσης μακράς διαρκείας αυξάνεται.
Ειδικότερα, ο μέσος όρος των ναύλων στη long-term αγορά με προορισμό την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία την 1η Ιουλίου ήταν ίσος με $7.600/FEU, αυξημένος κατά 375% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019 και υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2021.
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος καταγράφεται στα συμβόλαια χρονοναύλωσης μακράς διαρκείας μεταξύ νοτιοανατολικής Ασίας και Αυστραλίας/Νέας Ζηλανδίας. Πιο συγκεκριμένα, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, ο μέσος όρος των ναύλων έχει καταγράψει άνοδο 420% ($6.300/FEU) και πλέον είναι ίσος με $7.800/FEU. Σημαντική είναι και η άνοδος σε ετήσια βάση, καθώς τον Ιούλιο του 2021 ο μέσος όρος των ναύλων ήταν ίσος με $2.900/FEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ