
Ανάμεικτα είναι τα σημάδια που εμφανίζονται στις ναυλαγορές, με τα δεξαμενόπλοια να βρίσκονται σε ρότα ανάκαμψης και τα bulk carriers να παραμένουν σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των προηγούμενων μηνών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία (18-22/7) έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι τάσεις στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων παραμένουν ανοδικές, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση της δραστηριότητας σε ορισμένες περιοχές. Ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs διαμορφώθηκε στα $12.316/ημέρα, έχοντας καταγράψει περαιτέρω άνοδο. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Aframaxes κατέγραψε άνοδο 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $62.409.
Όσον αφορά τα gas carriers, οι ναύλοι των VLGCs στην Ανατολή εμφανίστηκαν αυξημένοι: οι ναύλοι στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία σημείωσαν άνοδο 13% εβδομαδιαία και διαμορφώθηκαν στα $39.139/ημέρα.
Ενδιαφέρουσα είναι η εικόνα που παρουσιάζεται στους ναύλους των LNG carriers. Όπως σημειώνει η Clarksons, στη spot αγορά οι τάσεις είναι πτωτικές: την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 22 Ιουλίου, ο μέσος όρος των ημερήσιων ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε πτώση 14% και διαμορφώθηκε στα $42.500. Αντιθέτως, στη long-term αγορά η εικόνα διαφέρει: οι ναύλοι σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους για ένα LNGC παρόμοιων προδιαγραφών παρέμειναν σταθεροί σε εβδομαδιαία βάση στα $130.000/ημέρα.
Παράλληλα, σταθερότητα σημειώνεται και στους ναύλους των bulk carriers έπειτα από την πτωτική πορεία που έχουν καταγράψει. Ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού για ένα Kamsarmax κατέγραψε άνοδο 5% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $18.913/ημέρα, σε κατά 38% χαμηλότερα επίπεδα έναντι των μέσων Μαΐου.
Επιπλέον, χαμηλή παραμένει η δραστηριότητα στην αγορά συμβολαίων χρονοναύλωσης των containerships εν μέσω της θερινής περιόδου. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Clarksons, οι ναύλοι στη long-term αγορά παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ