
Ανάμεικτα είναι τα σημάδια που εμφανίζονται στις ναυλαγορές, με τα δεξαμενόπλοια να βρίσκονται σε ρότα ανάκαμψης και τα bulk carriers να παραμένουν σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των προηγούμενων μηνών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία (18-22/7) έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι τάσεις στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων παραμένουν ανοδικές, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση της δραστηριότητας σε ορισμένες περιοχές. Ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs διαμορφώθηκε στα $12.316/ημέρα, έχοντας καταγράψει περαιτέρω άνοδο. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Aframaxes κατέγραψε άνοδο 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $62.409.
Όσον αφορά τα gas carriers, οι ναύλοι των VLGCs στην Ανατολή εμφανίστηκαν αυξημένοι: οι ναύλοι στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία σημείωσαν άνοδο 13% εβδομαδιαία και διαμορφώθηκαν στα $39.139/ημέρα.
Ενδιαφέρουσα είναι η εικόνα που παρουσιάζεται στους ναύλους των LNG carriers. Όπως σημειώνει η Clarksons, στη spot αγορά οι τάσεις είναι πτωτικές: την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 22 Ιουλίου, ο μέσος όρος των ημερήσιων ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε πτώση 14% και διαμορφώθηκε στα $42.500. Αντιθέτως, στη long-term αγορά η εικόνα διαφέρει: οι ναύλοι σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους για ένα LNGC παρόμοιων προδιαγραφών παρέμειναν σταθεροί σε εβδομαδιαία βάση στα $130.000/ημέρα.
Παράλληλα, σταθερότητα σημειώνεται και στους ναύλους των bulk carriers έπειτα από την πτωτική πορεία που έχουν καταγράψει. Ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού για ένα Kamsarmax κατέγραψε άνοδο 5% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $18.913/ημέρα, σε κατά 38% χαμηλότερα επίπεδα έναντι των μέσων Μαΐου.
Επιπλέον, χαμηλή παραμένει η δραστηριότητα στην αγορά συμβολαίων χρονοναύλωσης των containerships εν μέσω της θερινής περιόδου. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Clarksons, οι ναύλοι στη long-term αγορά παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…

Σε σημαντική επέκταση προχώρησε πρόσφατα η Stena Line. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία εξαγόρασε τη Wasaline, ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Η Ινδία εντάσσεται δυναμικά στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με τη σύσταση μιας νέας εταιρείας στη χώρα. Πρόκειται για την Bharat Container Shipping Line (BCSL),…

Με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της Διώρυγας του Σουέζ, η Αρχή της διώρυγας εισέρχεται δυναμικά στον κλάδο των πετροχημικών, εγκαινιάζοντας ένα…

Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ