
Η σύσφιξη των εμπορικών και μη σχέσεων Ρωσίας και Ιράν φαίνεται να βρίσκεται στην ατζέντα τόσο της Μόσχας όσο και της Τεχεράνης. Την Τρίτη 19 Ιουλίου, ο Ρώσος πρόεδρος επισκέφτηκε την Τεχεράνη για να συνομιλήσει με τον Ιρανό ανώτατο θρησκευτικό ηγέτη Ayatollah Ali Khamenei. Η εν λόγω επίσκεψη, σημειώνει το Reuters, αποσκοπεί στο να σταλεί ένα ισχυρό μήνυμα προς τη Δύση αναφορικά με τις βλέψεις της Ρωσίας να συσφίξει τις σχέσεις της τόσο με το Ιράν όσο και με την Κίνα και την Ινδία.
Επιπλέον, την Τρίτη 19 Ιουλίου ανακοινώθηκε η υπογραφή συμφωνίας μεταξύ της ρωσικής Gazprom και της ιρανικής NIOC, η αξία της οποίας εκτιμάται περίπου στα $40 δισ. Υπό τη συμφωνία, η Gazprom θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των πεδίων φυσικού αερίου Kish και North Pars, αλλά και στην ανάπτυξη έξι πετρελαιοπηγών. Πέραν αυτών, αναφέρει έκθεση του υπουργείου Πετρελαίου του Ιράν, η Gazprom θα συνεργαστεί με τη NIOC για την ολοκλήρωση projects LNG και την κατασκευή υποδομών για εξαγωγές φυσικού αερίου μέσω αγωγών.
Πριν από την επίσκεψη του Ρώσου προέδρου στην Τεχεράνη, το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS δημοσίευσε αρκετά άρθρα που αφορούσαν τη συνεργασία των δύο χωρών. Επικαλούμενο δηλώσεις του πρέσβη του Ιράν στη Μόσχα, Kazem Jalali, το TASS ανέφερε ότι το Ιράν θα καλωσόριζε ρωσικές επενδυτικές πρωτοβουλίες για την πετρελαϊκή βιομηχανία του. Ο Ιρανός πρέσβης υπογράμμισε ότι το υπουργείο Πετρελαίου προσβλέπει σε επενδύσεις ύψους $145 δισ. τα επόμενα τέσσερα έως οκτώ έτη και στο πλαίσιο αυτό καλεί επενδυτές από φιλικές χώρες, όπως η Ρωσία, σε παρεμφερείς κινήσεις.
Παράλληλα, ο ίδιος δήλωσε ότι το Ιράν ενδέχεται να αυξήσει τις εισαγωγές σιτηρών και πετρελαίου από τη Ρωσία. Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά μέρος της γενικότερης στρατηγικής του Ιράν να στηριχτεί περισσότερο στη Ρωσία για τις ανάγκες του σε εισαγωγές εμπορευμάτων.
Ένας άλλος τομέας στον οποίο οι δύο χώρες προσβλέπουν να συνεργαστούν είναι ο χρηματοοικονομικός. Ο εκπρόσωπος Τύπου του Κρεμλίνου, Dmitry Peskov, σημείωσε ότι, σε περίπτωση που η συνεργασία Ρωσίας και Ιράν στον τραπεζικό και χρηματοοικονομικό τομέα ενταθεί, οι δύο δυνάμεις ενδέχεται να σταματήσουν να υπολογίζουν την αξία του διμερούς εμπορίου τους σε δολάρια. Ακόμη, το διμερές εμπόριο των δύο χωρών ενδέχεται να ξεπεράσει σε αξία τα $10-15 δισ. μελλοντικά, από τα $4 δισ. στα οποία διαμορφώθηκε το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ