Οι διαλύσεις πλοίων σε καθολική πτώση

Οι διαλύσεις πλοίων σε καθολική πτώση

129
Οι διαλύσεις πλοίων σε καθολική πτώση

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της VesselsValue όσον αφορά τις διαλύσεις πλοίων για το α’ εξάμηνο του 2022.

Ειδικότερα, οι διαλύσεις bulkers ήταν 17 και σημείωσαν σημαντική κάθοδο σε σύγκριση με τα πρώτα εξάμηνα των δύο προηγούμενων ετών. Συγκριτικά με το α’ εξάμηνο του 2021, η πτώση στις διαλύσεις bulkers ανήλθε σε ποσοστό 65,3%. Οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων κινήθηκαν στις 104, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, ήταν σημαντικά αυξημένες σε σχέση με αυτές του α’ εξαμήνου του 2020 (32). Η αύξηση αυτή άγγιξε το 225%. Μεγάλο ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι, ενώ υπήρξε μείωση των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων, οι αξίες τους αυξήθηκαν από $484 εκατ. το 2021 σε $652 εκατ. φέτος.

Επιπλέον, τα πλοία Ro-Ro και τα gas carriers δεν σημείωσαν δραστικές αλλαγές όσον αφορά τις διαλύσεις τους.

Το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο αυτής της ανάλυσης είναι ότι οι διαλύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων το α’ εξάμηνο αυτού του έτους ήταν μηδενικές. Οι μηδενικές διαλύσεις containerships ερμηνεύονται από την καλή ναυλαγορά γύρω από τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.

Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons, παρατηρείται ότι κατά το α’ εξάμηνο του 2022, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σημειώθηκε μείωση των διαλύσεων bulk carriers σε όρους dwt κατά 57% (1,8 εκατ. dwt), στα LPG carriers σημειώθηκε αύξηση 122%, ενώ στα πλοία γενικού φορτίου σημειώθηκε μείωση 91%. Σημαντική επίσης είναι και η αύξηση διαλύσεων κρουαζιερόπλοιων κατά 194%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.