
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της VesselsValue όσον αφορά τις διαλύσεις πλοίων για το α’ εξάμηνο του 2022.
Ειδικότερα, οι διαλύσεις bulkers ήταν 17 και σημείωσαν σημαντική κάθοδο σε σύγκριση με τα πρώτα εξάμηνα των δύο προηγούμενων ετών. Συγκριτικά με το α’ εξάμηνο του 2021, η πτώση στις διαλύσεις bulkers ανήλθε σε ποσοστό 65,3%. Οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων κινήθηκαν στις 104, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, ήταν σημαντικά αυξημένες σε σχέση με αυτές του α’ εξαμήνου του 2020 (32). Η αύξηση αυτή άγγιξε το 225%. Μεγάλο ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι, ενώ υπήρξε μείωση των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων, οι αξίες τους αυξήθηκαν από $484 εκατ. το 2021 σε $652 εκατ. φέτος.
Επιπλέον, τα πλοία Ro-Ro και τα gas carriers δεν σημείωσαν δραστικές αλλαγές όσον αφορά τις διαλύσεις τους.
Το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο αυτής της ανάλυσης είναι ότι οι διαλύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων το α’ εξάμηνο αυτού του έτους ήταν μηδενικές. Οι μηδενικές διαλύσεις containerships ερμηνεύονται από την καλή ναυλαγορά γύρω από τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.
Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons, παρατηρείται ότι κατά το α’ εξάμηνο του 2022, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σημειώθηκε μείωση των διαλύσεων bulk carriers σε όρους dwt κατά 57% (1,8 εκατ. dwt), στα LPG carriers σημειώθηκε αύξηση 122%, ενώ στα πλοία γενικού φορτίου σημειώθηκε μείωση 91%. Σημαντική επίσης είναι και η αύξηση διαλύσεων κρουαζιερόπλοιων κατά 194%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ