
Σε ιδιαίτερα ανοδικά επίπεδα κινήθηκαν οι ναυλαγορές το α’ εξάμηνο του 2022, όπως προκύπτει από πρόσφατο report της Clarksons.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο σχετικός δείκτης ClarkSea, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τους ημερήσιους ναύλους των bulkers, των tankers, των containerships και των gas carriers, κατά μέσο όρο ήταν στα $38.844/ημέρα, αυξημένος κατά 7% σε σχέση με το β’ εξάμηνο του 2021 και κατά 157% συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας.
Αναφορικά με τα containerships, οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρεμφερή επίπεδα συγκριτικά με το β’ εξάμηνο του 2021 και τα charter earnings διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα $85.731/ημέρα, σύμφωνα με τα δεδομένα της Clarksons. Oι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις περιλαμβάνουν αύξηση του στόλου κατά 8%, επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και χαλάρωση της συμφόρησης.
Στα bulkers, τα earnings μειώθηκαν το α’ εξάμηνο στα $24.440/ημέρα συγκριτικά με τα $32.519/ημέρα το β’ εξάμηνο του 2021. Ωστόσο, παρά την πτώση, ήταν τα δεύτερα υψηλότερα σε επίπεδο εξαμήνου από το 2008.
Ιδιαίτερα ισχυρή ήταν η ναυλαγορά των product tankers το εν λόγω χρονικό διάστημα, ωστόσο στα μεγαλύτερα μεγέθη (VLCC) η εικόνα ήταν διαφορετική και συνεχίστηκε η καθοδική πορεία του 2021. Η αύξηση της προσφοράς πετρελαίου και οι μεταβολές στα trade patterns θα δώσουν ώθηση στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου εκτιμά η Clarksons.
Στα LNG carriers κατεγράφησαν διαφορετικά πρόσημα ανάμεσα στους ναύλους μικρής και μεγάλης διάρκειας. Οι short-term ναύλοι για ένα LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. ήταν στα $48.885/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 29% συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας. Δεδομένης της σημαντικότητας του LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα τα επόμενα έτη, οι προοπτικές είναι θετικές για τον κλάδο.
Φωτό: The Cloudy Poet/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταρρυθμίσεων Ραφαέλε Φίττο και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασαν την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου το σχέδιο της Κομισιόν…

Συμφωνία για συμμετοχή της ExxonMobil με μερίδιο 60 % στην Κοινοπραξία Energean – Helleniq Energy που έχει τα δικαιώματα έρευνας υδρογονανθράκων στο «οικόπεδο 2»…

Η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ότι θα απαιτήσει από τις εταιρείες αεροπορικών μεταφορών να περικόψουν τις πτήσεις από αύριο Παρασκευή 7…

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ