
Σε ιδιαίτερα ανοδικά επίπεδα κινήθηκαν οι ναυλαγορές το α’ εξάμηνο του 2022, όπως προκύπτει από πρόσφατο report της Clarksons.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο σχετικός δείκτης ClarkSea, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τους ημερήσιους ναύλους των bulkers, των tankers, των containerships και των gas carriers, κατά μέσο όρο ήταν στα $38.844/ημέρα, αυξημένος κατά 7% σε σχέση με το β’ εξάμηνο του 2021 και κατά 157% συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας.
Αναφορικά με τα containerships, οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρεμφερή επίπεδα συγκριτικά με το β’ εξάμηνο του 2021 και τα charter earnings διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα $85.731/ημέρα, σύμφωνα με τα δεδομένα της Clarksons. Oι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις περιλαμβάνουν αύξηση του στόλου κατά 8%, επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και χαλάρωση της συμφόρησης.
Στα bulkers, τα earnings μειώθηκαν το α’ εξάμηνο στα $24.440/ημέρα συγκριτικά με τα $32.519/ημέρα το β’ εξάμηνο του 2021. Ωστόσο, παρά την πτώση, ήταν τα δεύτερα υψηλότερα σε επίπεδο εξαμήνου από το 2008.
Ιδιαίτερα ισχυρή ήταν η ναυλαγορά των product tankers το εν λόγω χρονικό διάστημα, ωστόσο στα μεγαλύτερα μεγέθη (VLCC) η εικόνα ήταν διαφορετική και συνεχίστηκε η καθοδική πορεία του 2021. Η αύξηση της προσφοράς πετρελαίου και οι μεταβολές στα trade patterns θα δώσουν ώθηση στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου εκτιμά η Clarksons.
Στα LNG carriers κατεγράφησαν διαφορετικά πρόσημα ανάμεσα στους ναύλους μικρής και μεγάλης διάρκειας. Οι short-term ναύλοι για ένα LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. ήταν στα $48.885/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 29% συγκριτικά με τον μέσο όρο δεκαετίας. Δεδομένης της σημαντικότητας του LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα τα επόμενα έτη, οι προοπτικές είναι θετικές για τον κλάδο.
Φωτό: The Cloudy Poet/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ