
Όπως οι λοιποί κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας, έτσι και η ναυτιλία λαμβάνει πρωτοβουλίες και μέτρα για την εδραίωση ενός πράσινου μοντέλου λειτουργίας με τον πιο οικονομικό και αποδοτικό τρόπο. Ωστόσο, η εναλλαγή από ορυκτά σε οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα είναι μια διαδικασία πολύπλοκη.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Intermodal, ένας πρωταρχικός παράγοντας για τη λειτουργία ενός πλοίου είναι οι τιμές των καυσίμων, καθώς αντιπροσωπεύουν το 47% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου. Όπως είναι γνωστό, για να συνεχίσουν τα πλοία να λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα μικρού κόστους πρέπει να είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Μέχρι στιγμής το 2022 το ποσοστό αυτών των πλοίων ανέρχεται στο 4,26% του συνολικού στόλου, δηλαδή 4.845 πλοία.
Εντούτοις, όσον αφορά τα βιώσιμα καύσιμα, η Intermodal αναφέρει ότι η μοναδική λύση μέχρι στιγμής είναι το LNG, με το ποσοστό των πλοίων που καταναλώνουν εξ ολοκλήρου αυτό το καύσιμο να ανέρχεται σε 0,74%. Όσον αφορά τη μεθανόλη, την αμμωνία και τα βιοκαύσιμα, είναι αρκετά μικρά τα ποσοστά των πλοίων που τα χρησιμοποιούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα δεδομένα της Intermodal, 56 πλοία είναι methanol fueled.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ