
Όπως οι λοιποί κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας, έτσι και η ναυτιλία λαμβάνει πρωτοβουλίες και μέτρα για την εδραίωση ενός πράσινου μοντέλου λειτουργίας με τον πιο οικονομικό και αποδοτικό τρόπο. Ωστόσο, η εναλλαγή από ορυκτά σε οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα είναι μια διαδικασία πολύπλοκη.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Intermodal, ένας πρωταρχικός παράγοντας για τη λειτουργία ενός πλοίου είναι οι τιμές των καυσίμων, καθώς αντιπροσωπεύουν το 47% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου. Όπως είναι γνωστό, για να συνεχίσουν τα πλοία να λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα μικρού κόστους πρέπει να είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Μέχρι στιγμής το 2022 το ποσοστό αυτών των πλοίων ανέρχεται στο 4,26% του συνολικού στόλου, δηλαδή 4.845 πλοία.
Εντούτοις, όσον αφορά τα βιώσιμα καύσιμα, η Intermodal αναφέρει ότι η μοναδική λύση μέχρι στιγμής είναι το LNG, με το ποσοστό των πλοίων που καταναλώνουν εξ ολοκλήρου αυτό το καύσιμο να ανέρχεται σε 0,74%. Όσον αφορά τη μεθανόλη, την αμμωνία και τα βιοκαύσιμα, είναι αρκετά μικρά τα ποσοστά των πλοίων που τα χρησιμοποιούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα δεδομένα της Intermodal, 56 πλοία είναι methanol fueled.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ