
Όπως οι λοιποί κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας, έτσι και η ναυτιλία λαμβάνει πρωτοβουλίες και μέτρα για την εδραίωση ενός πράσινου μοντέλου λειτουργίας με τον πιο οικονομικό και αποδοτικό τρόπο. Ωστόσο, η εναλλαγή από ορυκτά σε οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα είναι μια διαδικασία πολύπλοκη.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Intermodal, ένας πρωταρχικός παράγοντας για τη λειτουργία ενός πλοίου είναι οι τιμές των καυσίμων, καθώς αντιπροσωπεύουν το 47% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου. Όπως είναι γνωστό, για να συνεχίσουν τα πλοία να λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα μικρού κόστους πρέπει να είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Μέχρι στιγμής το 2022 το ποσοστό αυτών των πλοίων ανέρχεται στο 4,26% του συνολικού στόλου, δηλαδή 4.845 πλοία.
Εντούτοις, όσον αφορά τα βιώσιμα καύσιμα, η Intermodal αναφέρει ότι η μοναδική λύση μέχρι στιγμής είναι το LNG, με το ποσοστό των πλοίων που καταναλώνουν εξ ολοκλήρου αυτό το καύσιμο να ανέρχεται σε 0,74%. Όσον αφορά τη μεθανόλη, την αμμωνία και τα βιοκαύσιμα, είναι αρκετά μικρά τα ποσοστά των πλοίων που τα χρησιμοποιούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα δεδομένα της Intermodal, 56 πλοία είναι methanol fueled.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ