
 
															 
															Έντονη είναι η κινητικότητα στις παραγγελίες containerships μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο το συνολικό orderbook.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, από τα τέλη του 2020 το ενδιαφέρον για containerships μικρότερων των 8.000 TEUs έχει ενισχυθεί σημαντικά και συγκεκριμένα οι παραγγελίες των πλοίων αυτών ανέρχονται στα 1,9 εκατ. TEUs. Ως αποτέλεσμα, το orderbook είναι πέντε φορές υψηλότερο απ’ ό,τι δεκαεννέα μήνες πριν. Μάλιστα, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ 6.000 και 8.000 TEUs αντιπροσωπεύουν πλέον το 10,8% του orderbook.
Επιχειρώντας μια σύγκριση, είναι χαρακτηριστικό ότι τον Οκτώβριο του 2020 το orderbook των containerships έφτασε στο 8,4% του συνδυασμένου στόλου. Σε ό,τι αφορά τα containerships κάτω των 8.000 TEUs, το orderbook ήταν στο 3,7% του συνολικού στόλου και μόλις στο 18,2% του orderbook των containerships.
Ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για μικρότερα πλοία είναι μεγάλο και τους τελευταίους δώδεκα μήνες τα πλοία αυτά αποτελούν το 39,6% των νέων παραγγελιών έναντι 22,3% για ένα χρονικό διάστημα 36 μηνών έως τον Οκτώβριο του 2020.
H ανάλυση της BIMCO καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι η «επενδυτική στροφή» σε μικρότερου μεγέθους πλοία θα έχει ως αποτέλεσμα routes και λιμάνια τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν containerships άνω των 12.000 TEUs να διατηρήσουν υψηλότερη συχνότητα υπηρεσιών.
Φωτό: Dendoktoor/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ